Vanor är A och O

God dagens!
Jag fick mig en liten tankeställare nyss när jag kom hem från jobbet (som för övrigt gått King! idag). Och den handlar om vanor. Jag kom på att jag följer samma mönster varje gång jag kommer hem från jobbet i ett närmast slaviskt tillstånd. Och det ser ut såhär:
Först ska jag beskriva känslan. Jag är trött i kroppen och huvudet 90 % av alla dar, och längtar att få varva ner en stund innan träning. Jag är också akut nödig efter att ha "hållt mig" mellan 1 och 8 timmar. Vid 8 räcker det inte med att säga akut ska tilläggas.
Sedan händer följande:
Jag låser upp dörren och tar sedan av mig skornan utanför lägenheten. Går raka spåret in i köket och lämnar av min "matkasse". Sedan tar jag några snabba kliv till datan, hukar mig ner under tangentbordet (kan vara jobbigt ibland) och slår på strömbrytaren på eldosan. Trycker igång datan och tar sedan av mig mina arbetskläder som jag hänger in i "jobbgarderoben" Jag går mot toaletten och som idag (måndag) så plockar jag upp all reklam som kommit för lite underhållning =)
När jag har kommit så här långt, så har jag gjort bort mitt "komma hem" mönster och jag är helt plötsligt en fri man igen! Anledningen till att jag började fundera på det här, är att jag gjorde något väldigt fult nyss. Jag kom hem, gjorde allt fram till toan och satte mig... Och när jag sitter där som bäst och läser lite reklam... Så inser jag att jag inte behöver gå på toa haha =) Asså inte ens kissa. Så jag garvade en stund för mig själv sen gjorde jag det enda självklara:
Satt kvar och läste igenom priserna!
 Som vanligt var det  intressanta Flygis, Kryddan och Elgiganten. Alltid dom. En gång tänkte jag veckla ut Coops men gav upp rätt snabbt. Den är på tok för stor och passar inte alls in i mina ritualer. Undrar om Coop tappar många kunder på det här? för jag vet  ju att jag inte är den enda som förenar nytta med nöje i reklamväg... Man kanske skulle skicka ett ltiet anonymt tips? =)
Nu ska jag läsa vidare lite i "Snabba Cash", den är i upplösningsfas och jag är beroende. Spårade ur igår och läste 3 kapitel iställer för två när jag skulle sova... På tal om vanor haha =)
Ikväll blir det träning med Calcons och jag tror faktiskt jag ska springa en stund innan. Har lite ångest över helgen som gick. Men det är tur att man känner sig själv, ett löppass och lite mindre kvällsmat så mår man prima igen =)

Have a nice evening

Kommentarer
Postat av: Alexandra!

Nej det är sant, coopen är alldeles för stor. Man kollar bara fram - och baksidan. Men du, Jysk-bladet då? Den missar aldrig jag iaf !:)

2009-01-27 @ 10:08:04
URL: http://molleralexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0