Halvdag

Hej alla reeaaderssss!! =)
Dagen har varit kanon på alla möjliga sätt, jobbet har gått bra, jag har haft ett fint samtal med min hyresvärdinna och Viktor har varit snäll med mig. Eller relativt iaf, han har bara kallat mig fläsksäl 2 ggr när jag korrigerat hans felsägningar!
Så jag hade tänkt vara snäll med honom, men det är alldeles för mkt vatten på kvarnen =)
Nyss så åkte vi från honom ute i Estuna, och under hela den resan ringde han sin bror utan att få svar. Gång på gång, gång på gång... Anledningen?
Han ville fråga vart han köpt sin sportdryck " NOS"... Till slut fick han svar efter mkt skrikande, dom fanns på Mekonomen.
Så vi åkte dit.. och dom var slut!  hahah
Det fanns bara dessa alternativ:


Men dom ville han inte ha för senast gick det inte så bra med dom ( han har match ikväll, Arlanda borta)

Så han ringer igen. Och frågar om han får byta dom han köpte mot dom som finns hemma. Ljuger lite och smörar på för brodern sen är det klart. Så under tiden vi åker från Mekonomen hem till mig så frågar jag honom om han seriöst har tänkt åka 2 mil bara för att byta två energidrycker mot varann.
- Ja !
svarar han, helt seriöst och utan att tveka. Jag börjar såklart garva och fråga vad det är för fel på honom och vad skillnaden är? har du någonsin druckit den andra?
- Nej men du hör ju som på namnet att "NOS" är mer sportigt! Sen är det ju mkt coolare burk också!
När jag får för mig saker så måste jag göra dom!

...Tvångsmässigt beteende Viktor, tvångsmässigt beteende..... Jag myser iaf =) Hoppas det går bra för den lilla kraken i kassen idag, annars får jag lida av det imorgon.
Kan säga hur dagen blir då:
På morgonen när vi träffas säger han inte ett ljud, när jag frågar om matchen så muttrar han "torska!" Jag bedömmer honom lite snabbt, är det psykning - eller stöttningsläge? Förmodligen psykning =) Senare på morgonen, typ vid fikat så är han redo att bikta sig om vad som gick fel, vilka mål som var hans och vilka backar som rådde för det andra. 
Efter det släpper han allt helt och allt blir som vanligt =)''

Nej nu har jag inte tid att sitta här mer, jag ska dra på mig träningskläder och traska upp till gymmet för en vända. Skönt med en ledig dag, mina ljumskar är helt färdiga efter måndagspasset. Jag ska passa på att utfärda en klass 3-varning:
Alla ni som har gymkort på Nautilus, SÄTT ER ALDRIG i barnfödarmaskinen. Det är döden i metallform! Jag skämtar inte när jag säger att jag inte får ut fötterna längre än "axelbredd" (ståendes) p.g.a träningsvärken. Känns som att OM man ska köra den där maskinen så ska man köra lättare vikter och fler rep. istället för tvärtom. eller det kanske bara är jag som är känslig, ni kanske tycker det är skönt att gå omkring med ankstjärt och sätta fötterna fot om fot för att det gör så ont. Ni kanske njuter av känslan av att ena ljumsken kan pensionera sig vilken sekund som helst?
Jag har lite svårt att hitta något positivt med det hela för tillfället, det enda jag kan tänka mig att den är bra för är om man ska mäta ut en straffområdespunkt genom att gå mellan stolparna i målet och sedan rätt ut från mitten på målet. Klassiskt mått i fotbollssammanhang på leknivå =)
Nepp nu måste jag iväg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0