God morgon

och lite sent, ett gott nytt år!
Idag är det sista dagen hemma i vintern innan jag ska tillbaka till allvaret......
Den kommer att fördrivas med hockeyträning med Clemens innan tempelriddarna tar sig an Luleå uppe i borgen =)
Min käre fader garanterar vinst för er som tänker spela.... Pappas tips: 3-1,4-1, 3-2,4-2...... Han har inte riktigt bestämt sig.... Och inte heller anpassat sig till Bondens regler, för när jag ber honom välja ett så säger han kort å gott:
Passa dig! =)
Jag själv tror på 3-3 efter full tid och sen avgör Dimitrakos på övertid...
Jag måste även passa på att hälsa till alla calcons att det är dags att börja varva upp nu, om 3 dar smäller det.... Ska vä'l säga att jag är väl förberedd efter 4 pass med CHC som fick Lunkans träning att likna adventsmys..... Men ni kan vara lugna, jag är lika seg i bena som vanligt... lika tung... Och dubbelt så sugen på lir =) Hoppas den känslan är genomgående i laget!
Ska även tillägga att jag har varit ute på nån sporadisk joggingtur för att stilla julångesten och det har typ gett resultat. Jag kan numera leva med mig själv, om än det är knappt =)
Hoppas alla har fått en lika bra start på det nya året som jag har fått, den är maagisk =)

Men slutet kunde ha varit bättre... det var sann Sunes sommaranda över det hela....
Dagen innan jul så knäckte min syster Lollipop bakrutan på pappas älskling... bilen.... INTE bra. Men men, det må vara hänt, en olycka händer alla ibland!!!
Men sen vet vi även att en olycka sällan kommer ensam och det fick vi smaka på på nyårsafton... Eller ja på dagen där.. Inom en timme så höll hela aftonen på att falla för samtliga medlemmar..Jag och mamma går ut och letar grillor till mig så jag kan köra ölhockey med boysen.. I förrådet så jackar hon upp skallen med en träbit så pass rejält att hon måste tejpa ihop såret. Minuten efter, då allt som lugnat sig. Så ska pappa ut med hundarna medan Lotte skjutsar mig och Ange ( Ange skulle på jobb). Jag och pappa går ut och jag tycker mig höra en liten duns när hon backar ut..
"NEJ" är första tanken. Hon kör in i "garaget" igen. Mkt riktigt så har hon smällt höger backspegel på pappas älsklingsAudi... Och inte nog med det. Hon kör sedan in den så pass snett sedan att vi inte får ut bilen. Så det blir kaos. Vi har bara min mupp/firmabil Kangoon och alla ska åt olika håll plus att "Svävaren" är utan ena backspegeln....
Pappa är lagom nöjd.
Mamma sitter inne med sprängande huvudvärk och mår dåligt.
Hundarna är orastade.
Ange är stressad för hon ska på jobbet.
Lotte är självmords.
Jag mår nästan illa över dissharmonin som sprids....plus att jag ska på systemet innan dom stänger!!!!!

Men det löser sig till slut. Lotte åker iväg i min firmabil med syrran och lämnar av henne på jobbet medan jag och pappa fixar backspegeln provisoriskt och hjälps åt att ta den ur "garaget".. Sen kommer syrran hem, plockar upp mig och vi tar systemet innan jag drar iväg på hockeyn...
Och svaret är ja, mitt lag vann enkelt =)

Så allt är som det var innan den där sista djävulsdan på året idag. Förutom att Lotte vägrar köra in bilen på plats HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA =)
Ha en bra dag allihopa, jag tänker njuta något horriiiibeeeeelt av min sista här uppe!

Kramar från Norrlandsbonden

Kommentarer
Postat av: Eddie

Luleå verkade spela med deras b-lag ;) Ingen dålig målkavalkad.

2009-01-03 @ 18:17:11
URL: http://eddieliljeberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0