God morgon allihopa!

Och det menar jag verkligen! Igår vann vi mot Sollentunamupparna med 8-5!!! Låg under med en kasse inför sista, då startade the big yellow machine... Smack smack smack = seger! Riktigt bra match på alla händer och fötter så jag är stolt över att vara en kalkon idag!
Kände mig så fresh i morse att jag tog mig en liten löptur på 35 minuter så att jag skulle orka sitta still på bussen idag... Iaf halvvägs innan jag börjar köra
"- Are we there yet"
Till busschauffören... En busschaufför, en busschaufför, de e en man med glatt humör.. Det är en myt! 90% av alla är surkukar. Utom Skelleftebusschaufförerna.. Vilka killar vi hade under juniorhockeyn.. oooj oooj oooj =D
Det var även en annan kille som hade match igår.. Som har haft ett uppehåll hela den här säsongen, med förflutet i Calcons... Jag pratar omsjälvaste  "# 91", Daniel "Ålis" Woxberg"!

Rickard says:

Hallå Daniel!

Hur är läget efter den stora debuten?

Daniel says:

Hej Rickardoo!

Jo tack, lite träningsverk i benen men annars känns det okej..

Rickard says:

Härligt, som det ska vara då!

Jag har nämnt här ovan att du ahr tagit upp karriären igen, men inte vart.. Kan du upplysa mina läsare?

Daniel says:

dom flesta av dina läsare vet nog att jag har flyttat till bollnäs ett litet tag, så det är där jag lirar i Bollnäs is

Rickard says:

Exakt!

Så säg nu, hur gick matchen för laget och inte minst för din egen del?

Daniel says:

i första perioden så lirade vi inte ens hockey å låg under med 2-0, i andra så lirade vi mkt bättre å kunde sätta dit 2-1 men min femma kunde ha gjort två mål till för mina kedje kamrater missade öppet mål båda två.. i tredje så kvitterar vi till 2-2 och sen så gör backarna små misstag och dom kontrarar och sätter dit-3-2, 4-2 två kom också av små misstag å 5-2 i öppen kasse....

Daniel says:

För min egen del så gick det riktigt bra faktiskt, satt några riktigt fina tacklingar som jag är nöjd med, men var lite svårt att veta vart man skulle åka på uppspelen osv när vi inte har tränat ett skit på det, men det gick bra ändå

Rickard says:

Bra analys, dig behöver man inte dra orden ur..men det vet jag ju sen gammalt

Hur många Kalkoner av fem möjliga ger du dig själv?

Daniel says:
haha, verkligen inte;D

Daniel says:

jadu, vad ska man ta, 3 iaf tycker ja..

Rickard says:

okej

Daniel says:

för att vara första matchen å 2 träningar bakom sig på 1 år

Daniel says:

hur ser kalkonerna ut?

Rickard says:

Hur ser framtiden ut hokceymässigt för din del nu då? har du tagit upp där du lämnade eller?

Jag antar att mina läsare undrar, precis som jag...om du har tankar på att bli en kalkon igen?

Rickard says:

Höredu Mr. det är jag som ställer frågorna här

Daniel says:

först å främst så måste jag ju ha ett jobb för att kunna komma tillbaka till norrtälje, ett dag jobb alltså.. sen beror det helt på vilka tränare det är som kommer att träna nästa säsong, men det vore riktigt skönt att börja lira igen!

Rickard says:

Det där tar jag som ett ja?

Daniel says:

absolut!

Rickard says:

hahaha läckert!

Rickard says:

Då är frågan...din plats bredvid mig i omklädningsryummet är upptagen för tillfället..Har du någon kommentar?

Daniel says:

det är ju förjäkligt alltså

Rickard says:

och OM du nu kommer tillbaka, kommer man att få se den klassiska "helikoptern" i duschen efter någon seger?

Daniel says:

hahaha, YEEEEEEJ!!

Rickard says:

Du vet ju även att jag har trappat upp på gymmandet den senaste tiden. Kommer du att rätta in dig i ledet och komma "fit" till hösten.. Eller ska du vara en degklump?

Daniel says:

jag ska bli så fit som möjligt med dig sälpappa! jag har tränat varje dag nu när jag kom hit upp och mår mkt bättre av att träna..

Rickard says:

det låter bra, för det blir nog om möjligt ännu hårdare konkurrens nästa år. Det ryktas om att 5 Malmölirare blivit erbjudna proffskontrakt av mitt slag här i kalkonerna.. Kan du slå dig in bland dom herrarna?

Daniel says:

där ser man, dom flesta vet ju att jag har ett bra arselaggregat så jag blir nog en bänkvärmare om dom skulle komma.. då menar jag på träningarna å inte matcher

Rickard says:

Vad anser du är dina styrkor respektive svagheter som spelare Daniel?
....Förutom din utomordentligt välskapta päronstjärt?

Daniel says:

Åhh tack!
defensiven, tacklingarna å att jag lirar enkelt...

Daniel says:

våran kedja gick 0-0..

Rickard says:

Guld

Rickard says:

Då ser vi med spänning fram emot att få följa din hockeyvår paralellt med vår egen.. vem vet, vägarna kanske korsas...

Rickard says:

Tack för intervjun och lycka till nu i vår!

Daniel says:

tack själv!!

Daniel says:

ta det lugnt i Norge nu


Ehh..Nej?
Nu ska jag strax påbörja en tio timmar lång resa till andra länder med anfdra människor. Så jag är lite rädd... Alla ni som har lite att göra, jag har telefontid mellan 14.00-21.00 idag. Så slå gärna en signal =)
Ha en trevlig helg allihopa!!!




 


Kommentarer
Postat av: L

jag älskar dig :)

2009-02-02 @ 11:02:21
URL: http://challans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0