En underbar helg..

har nått sitt slut och allt jag kan tänka på är förvirring. Vad skulle hända om man hade en svart katt och en vit katt, men döpte den svarta till vit och den vita till svart. Skulle dom förstå vilken färg dom hade då? Eller skulle dom tro att svart var vit och vit var svart? Om vi säger att dom förstår det, skulle dom acceptera det då?
Och vad skulle i sånna fall hända när man hade gäster och förklarade för dom att den vita hette svart och den svarta hette vit. Skulle dom fram och presentera sig i rätt ordning, eller skulle dom bi förvirrade? Om dom skulle bli förvirrade, skulle då båda komma på en gång eller skulle fel katt komma till fel färg? Och är det då inte bättre att byta namn på dom? Fast då kan det ju bli ännu mer missförstånd, om ena katten skulle fattat att han var vit fast han hette svart, men den andra gjorde det inte. Då skulle båda katterna komma när man lockade på ena, och ingen när man lockade på den andra. och då har man problem. För en vit katt som inte vet om att han heter svart eller tvärt om är nog väldigt svåra att lära om! Jag råder er till att inte döpa katter på det här viset, för det kan lätt bi strul som ni märker.
Som ni kanske märkt så är jag lite smått less min kära bogg, och har så varit under flera veckors tid nu.  Man kan ju hoppas att inspirationen börjar flöda igen eller att någon ramdom människa knäcker mitt lösenord och tar över bloggen. Jag funderade ett tag på att skänka den till Blondinbella, men efter hennes uppvisning i Lets Dance i fredags (som jag såg i morse) så har jag tänkt om. Om nån i Let´s Dance ska ha den så är det definitivt lillen Magnus Samuelsson. Vi har samma kroppsbyggnad och troligtvis så är han lika förtjust i glass som jag är. Jag antar att det jag försöker säga är att jag längtar oerhört mycket efter Pecannöt/kolaglass just nu men jag har ingen bil hemma så jag kan inte köpa det. Eller kan kan jag ju, men jag orkar inte gå ut med tanke på att jag ska upp och kriga om några timmar.
Speaking of ister, mitt nyårslöfte går alldeles utmärkt superbra, jag har inte ätit godis på 10 dar och känner inte heller något sug. Idag blev det iof glass med Jullan Kurra och Kaisa men det räknas absolut inte.... För vi hade fruktsallad till =) Precis som igår. Omväxling förnöjer är en myt, maten vi åt igår var ännu godare idag!

Nu ska jag lägga mig och läsa lite "Snabba Cash" innan John Blå kommer och tar med mig på en resa bland regnbågar och aldrig sinande glassdiskar!!! =)

Ps. Jag är en fulländad Jason Bourne nu, spelet är "varvat" och jag har blivit ett levande vapen... Don´t fall asleep....

Här kommer lite tjaffs som jag hittade på ÅlÅkes blogg...

Bo Rickard Johan Ericsson Lite om mig själv!

Brukar du komma i tid: Alltid, hatar att vara försenad.
Vad hade du i din mun senast: Tandborsten
När mår du bra: När jag har alla jag älskar runt mig
När blev du fotad senast: Nyår
Hur känner du dig nu:  Kung
Vad pluggar du: Kötträtter
Vad tycker du om fötter: bra att ha
Är du smart: Nästan onödigt ibland
Vad har du på dig: P J... not
Var du aktiv i skolan: Ögontjänare
Vad saknar du: En stor glasskål
När grät du senast: har aldrig gråtit, jag är en maskin!
Var det pinsamt att svara ¨på den frågan? hade varit om jag vart seriös =P
Hade du en bra kväll igår: Den var alldeles, alldeles underbar...
Din favoritdryck på morgonen: Smältost
Vad ska du göra i sommar: Paddla kajak, lukta på blommor och hjula
Är du nöjd med ditt liv: kan man va annat?
Vad vill du jobba som: Personlig asistent till mina syskon =)
Har du tråkigt just nu: Neeeej sånt här är det roligaste jag  vet
Vad gör livet värt att leva: Glass
Vad i livet ångrar du:  Att jag snattat :O
Är du musikalisk: Nästa Wells
Vad lyssnar du på för musik: Allt
Kategoriserar du dig själv i någon stil:H (Härlig, het och humoristisk)
Är du bortskämd: Lagom
Är du trött: Aldrig
Vad gör du imorgon: Ekorrhjulet såklart, knegar, tränar sen sussar
Din första Operation: Operation Frysbox får jag nog säga. Gick ut på att äta upp all glass vi hade hemma sen plantera allt bevismaterial i brorsans rum =)
Första piercingen: Blir ingen sån, jag är rädd om arvet
Första bästa vän: LillPettsson
Första priset: Medalj i Slalom i Malåtjamstan
Första sporten du började på: Hockey
Första husdjuret: Kissemisse
Första semestern: Spanien med familjen
Första konserten: Mora Träsk
Första kärleken: Sara

Favoriter:

Filmer
: Romantiska komedier
Tvprogram: Sommartorpet med Ernst
Musik: Lugna favoriter
Drink: Likör 43 och mjök (laktosintollerant) 
Kroppsdel (på Tjej): Ögonen helt klart...NOT! Boobiesar
Sport: Hockey
Plagg: Mjukisar
Bok: Får säga allt med Clive Cussler som jag läste i sinne under högstadiet

Just nu
:

Äter du: Inte godis
Dricker du: mindre än vanligt
Ska du: Lägga mig och mysa
Lyssnar du på: Westlife
Väntar du på: Svar från Guuud
Tittar du på: Sporten

Vad du föredrar (motsatta könet):

Läppar eller ögon: ögon
Kramar eller kyssar: båda två
Kortare eller längre: Kortare
Snygg mage eller snygga armar: Mage
Busig eller lydig: Mysig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0