En dag, med mitt lag

God morgon allihopa, everybody!
Idag är det myspys på schemat och jag längtar verkligen tills allt drar igång =)
Vi ska iväg på en liten Sthlmsrunda med laget, eller ja inte hela laget utan dom som anmält intresse så att säga.
Dagen ser ut som följande:
Mat och öl i VIP avdelningen på Hovet.
Match mellan dessa två kombatanter:
 

Efter matchen blir det incheckning på Globen Hotel och lite mys där.
Sedan utgång med allt vad det har att erbjuda.

Vi kommer att åka in vid klockan halv ett och börja leta oss ut till Hovet redan klockan 2. Känns det lite tidigt så checkar vi såklart in en stund innan maten och de, men vi får se! Matchen i sig ser jag faktiskt fram emot, trots att det inte är Skellefteås Tempelriddare som strider. Och det är p.g.a flera saker. Det är alltid kul att kika på en match då den är ett "del av ett evenemang", d.v.s att man är en stor grupp som gör saker runt omkring matchen... Då måste man titta extra noga så man kan låta intelligent i surret före, under och efter matchen =P
Det är en väldigt viktig match i sig för båda lagen, och som alla vet så är det oftast Djurgården eller Brynäs man håller på hockeymässigt när man är ifrån Norrtäljetrakten. Tror faktiskt vi har överhängade Brynäsfans med oss idag. Men det är det ingen som står för iom att Janne V (coach) är Djurgårdare in i benmärgen.

Jag står såklart för att jag är Tempelriddare!

Jag och Grana the Gravedigger delar rum inatt... så det ska bli riktigt skönt med dubbla sängar =) Grana ska givetvis få sova tillsammans med mig, men han är så ltien och söt så man kan gömma honom uppe vid huvudkuddarna.
Jag skulle egentligen ha delat rum med en annan kille, säger inte namnet för det är lite pinsamt det jag ska berätta...
Vi skrev upp oss på resan tillsammans och kom överens om att vi skulle dela rum, sen helt plötsligt så skulle han inte med. Han sa att han inte var sugen, orkade inte osv osv, sammanlagt var det ungefär 21 anledningar.. utom den sanna... Det visade sig lite längre fram att han vart hemma och frågat regeringen, men fått avslag hahahahahahahah!!!!!!! Så tyvärr får lagets största toffelhjälte inte haka på efter matchen, men vi får leka en stund under gamet istället =)
Det enda jag är lite orolig för är att mina utgångsplaner ska sabboteras av mitt mysiga sår jag har vid ögat... Kanske inte är allt för poppis att komma i ett grabbgäng på 15 man och se sönderslagen ut... och säkerligen påverkad =)
Men det är bara att hålla tummarnam för mig alla läsare.. jag gör en liten Blondinbella i Lets Dance här:
 Skillnaden är att hon har 500 000 läsare varje dag som går in och röstar på henne, jag har 50 st som håller tummarna.. Men jag är inte bitter, ni är bättre än hennes läsare! Flera av er röstade förresten på henne i Let´s Dance i fredags och då är nu judasar. Vi håller oss till en blogg visst? Sen när man läst igenom allt jag skrivit då får man byta =)
Nu ska jag inte tjaffsa mer, jag återkommer nog imorgon eftermiddag/kväll då jag tagit mig tillbaka från mitt helgäventyr!

Ps. Är det fler där ute som lider av samma problem som # 21 så har jag ett litet tips åt er.
Gå in på: www.rattpåryggen.se
Där finns det mängder av tips som kan hjälpa er att ta kontrollen i hemmet. Det är allt ifrån forskarbaserade tips, vardagsfraser som hjälper dig i ditt förhållande, t.ex "Snälla får jag jag komma in nu?",  till psykologer som kan hjälpa dig bygga upp ditt självförtroende så att du vågar säga nej! När gumman säger "Du ska hämta från Dagis idag (som alla andra dar i veckan) sen ska du laga mat så det står klart på bordet när jag kommer hem! Efter det ska du handdiska bort allt trots att vi har diskmaskin och sedan lägga isäng ungen. Sen ska jag ha massage och har du riktigt tur så är jag sugen på Sexy Time också. men då ska du gå ner på mig!"   
Sånna gånger så säger man bara nej! Så är det klart.
Skulle man då bli mordhotad så kan man istället säga jaja okej då, sen gör man saker och ting på sitt eget lilla vis:
Man hämtar upp ungen på dagis, slänger ner honom i bagaget och åker hem. När man kommer hem så låter man barnet ligga kvar där bak medan man går in i huset och öppnar en burk hundmat som man ställer på bordet. Sedan går man in i duschen, sliter ner duschhandtaget och lägger det på sängen tillsammans med en lapp där det står
"Sätt dig på den här din äckliga jävel"
Sedan tömmer man det gemensamma bankkontot och tar alla besparignar man gömt i kåken. Sen återstår det bara att ta in ungen, d.v.s köra in bilen rätt igenom entrén till huset. Dom rekomenderar på hemsidan att man ska ha beställt en taxi som står och väntar innan man gör det. Så  man slänger sig in i taxin och åker direkt ut till Arlanda, tar första bästa plan till det mörkaste Afrika och byter identitet och går upp i rök.
OBS! Glöm inte bort att ringa taxi, det finns exempel på män som gjort allting utom just den delen rätt. Och dom finns inte längre bland oss.... R.I.P

Det här och många andra bra tips hittar du på den där hemsidan jag just nämnde. Så tveka inte, våga börja förändra ditt liv idag!

Simma lugnt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0