Day off

God dagens alla semesterfirare?
Idag har jag haft den skönaste måndagen på mkt mkt lång tid. Jag har nämligen varit ledig från jobbet p.g.a arbetsbrist så jag har haft en mysdag i form av kropps/självård. Låter det inte alldeles underbart? =)
Morgonen började med att jag klev upp vid 9, läste lite "Snabba Cash" innan frukost. Till frukost gjorde jag sedan gröt och mackor som jag käkade framför Aftonbladet på datan. Tog väl typ 1,5 timme att äta upp allt :D
Dagens nyhet i min värld:

"Här kommer beskedet som kan få NHL-klubbarna att börja hoppas.

Peter Forsberg är ute på isen igen."
Fy fan vilken krigare han är asså, det är helt sjukt. Man kan snacka om att folk är krigare osv osv, men ingen är i närheten av Foppa. Han klev upp 02.15 varje morgon från september 2004 till juni 2006 och bar betongblock, virke, gips, redskaps- och manskapsbodar, betongsäckar osv. Varför? Jo för att han på egen hand byggde Swedbank Arena i Örnsköldsvik samtidigt som han lirade i NHL.. Så han flög fram och tillbaka varje dag i 2 års tid och jobbade gratis åt sin moderklubb, det är känsla det! Han har bl.a krossat sina fötter för att dom ska passa i grillan, förstår ni vilken krigare man är för att göra det självmant eller? Visst om jag skulle få fem miljoner skulle jag nog göra det, men aldrig lira hockey igen.. Foppa krossade sina trots att han har dom summorna som fickpengar när han är ute och skämmer bort pappa Kent... Allt det här är såklart sant och hämtat från DN så ni behöver inte fundera över hur han gjor det, tänk bara på att han är Peter.
Med den inledningen av morgonen kände jag att allt skulle gå bra idag. Så jag tog fram min Keyboard som jag knappt tittat på under 8 månaders tid och lekte lite i 30 min..Lärde mig lite ur "Changes" med 2 Pac...Det är det som är det fina med sånna här dagar, man ska göra precis det man känner för och inget annat. Jag har t.ex nyss varit nere i tvättstugan och slängt in en tävtt, trots att jag inte har bokat tid förrän på onsdag.. Varför? Jo för att jag kände för det! Valde att lära mig en låt som jag egentligen inte tycker är speciellt bra, men den har ett roligt intro som man kan leka med =)

Mitt på dagen tog jag sedan en löptur upp till Nautan och körde ett ruskigt spännande pass bestående av:
Bröst
Rygg (frivändningar bl.a, och det har jag nog inte kört sen jag flyttade hit från Skellefteå...Precis, jag kände för det :D )
Biceps och mage
Sen joggade jag hem igen i rätt bra takt och kastade mig in i duschen under tiden vattnet kokade upp. Sen bjöd jag mig själv på mysstund med mat och film. Det blev färskpasta och köttbullar till Shrek 2 =)

Nu vet jag faktiskt inte vad jag ska ta mig till... Jag är lite sugen på att gå upp till gymmet igen och köra ben, men vi har träning ikväll och match imorgon så det känns inte sådär jätteklokt. Lägg till att vi bara har 3 backar tillgängliga så är det rent utsagt självmord att köra mer idag! En annan tanke som slog mig var att jag skulle se en film till, eller läsa lite igen. men vi får se, dagen är som sagt helt öppen och just nu har jag en pratsjuk lillasyster på msn som jag känner att jag kan ägna tid åt =) Hon funderar som vanligt över när jag ska komma hem, hur hon ska träna och vad hon ska göra ikväll. Nice!

Åh just ja, ikväll är det idrottsgalan igen.. Jippiee!!.. Ungefär lika kul som Grammisgalan osv osv... rent utsagt boooring! Det enda som är kul är när komikerna är uppe och driver lite med gamla starsen. Annars kan dom lika gärna skippa allt det där tjaffset i min mening, vem bryr sig egentligen? Zlatan vet redan att han är Sverges bästa fotbollsspelare. Kalla är överlägsen i skidor. Zäta leker i NHL. Jag tror seriöst inte att dom känner sig så mkt bättre för att dom får ett litet pris som en bekräftelse på något som alla redan vet? Det är ungefär lika givande som att gå fram till den starkaste snubben på gymmet och säga "Du är stark".... Värt? Det är ju bara löjligt.
Eller det är iof inte samma sak. Det är som att tala om för honom, att han är med och "gör upp", om vem som jag är mest imponerad av det här året.. Det står mellan honom, Daniel på ica som orkar med mig, En liten pojke på dagis som alltid äter upp sin mat trots att han inte måste, Grana för att han offrar sig och hämtar mig innan träningar, killen på Elgigantish som sålde 360 till mig i julas, mamma för att hon tar sin roll på allvar, pappa för att han är framgångsrik inom sitt jobb, broschan för att han är bättre än mig i hockey, Foppa, Woxxa för att...ehh... näe inte Woxxa då, men ni börjar förstå poängne med det hela va?
Klart mamma vinner, hon är världens bässta mamma. Så varför ens ta upp diskussionen med dom andra när dom ändå inte har en chans?
Nej nu blev jag less och då ska man sluta... Smell you later


Kommentarer
Postat av: nautan

hur mkt bänkar du?

2009-01-19 @ 16:43:26
Postat av: [email protected]

105 =)

du?

2009-01-19 @ 22:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0