Blåsningen

Hej igen, det händer mkt här ikväll!
Jag och Danne har just sett John Q, en riktigt riktigt bra film med Denzel Washington som jag varmt rekomenderar! Den handlar om en ¨desperat man som gör allt för att rädda livet på sin hjärtsjuke son.
"En far utan alternativ, blir en man utan val"
Starkt....

Just när filmen är slut och jag och Danne sitter och tittar på Uppdrag granskning så ringer Doris i "Hitta Nemo" aka Gurra Gardell! Han undrar hur matchen mot Arlanda går för hans kära Väsby (Anledningen till att han inte lirar är att han blev sänkt Big time för en vecka sen =)
Det tar ungefär 0.5 sekunder tills jag har bestämt mig för att driva med honom, så sagt och gjort. Jag småchattar med honom under tiden jag går in och kikar på liverapporterna från Swehockey. Sen säger jag att jag är inne och han undrar vad det står. Jag säger ingenting utan suckar lite djupt. Han blir fundersam... Då börjar jag smågarva för mig själv och i bakgrunden hörs Dannes garv.
-Är det så illa?
- Hahah ja! svarar jag. Sedan fortsätter jag snabbt med en namedropping av världsklass och hävdar att alla ätr målskyttar!
- 9. SUURONEN, Calle
- 17. HELANDER, Viktor

Osv osv osv
Gurra börjar räkna med
-4
-5
-6, nej du skojjar?
-16. KIVISTÖ-LARSSON, William
-7
-8!
*paus* alldeles tyst i luren
8 - 1 !!?!?!?!?!?!?!
-Japp
Sen babblar jag på om att Viktor (målis och min arbetskollega och vår gemensamme vän, aka Energidrycksmannen) har dragit på sig en utvisning och strax därefter blivit utbytt med 75 i räddningsprocent! Samtidigt passar Danne på att prata lite väl högt i bakgrunden om "8-1 till Arlanda" så att Gurra snappar upp det...
Han börjar filosofera om att det var ju synd att han inte var med i förra matchen mot Visby då dom vann, men en jäkla tur att han slapp vara med idag... Jag håller såklart med till fullo och rätt vad det är så "sätter dom 9:an" med 3 minuter kvar att spela =D
Då får Gurra nog och säger att han ska ringa en lagkamrat som är på plats och tittar.
- haha ja gör det, fråga vad fan Viktor sysslar med. Jag ska skicka ett sms till honom och säga att han suger"
- haha nej men det kan du inte göra, han blir helt knäckt ju.
- Det skiter jag i, 75 i räddnignsprocent då är man fan kass
-Robin kommer vara så knäckt på fredag
- Jasså, tycker han att såna här monsterförluster är jobbiga?
- Ja han blir helt förstörd!

Vi avslutar samtalet och jag jag känner mig nästan gudomlig i samma ögonblick som vi lägger på. Jag och Danne tittar på varann utan att säga ett ord, för vi vet..... vi vet att han ringer snart =D
Det går tre minuter, jag och Danne accepterar samtalet och hångarvar rätt in i luren några sekunder!
- Varför ringer jag ens upp. hörs en mkt skändad man säga i den andra sidan av linjen..
Vi småkivas lite grann ett tag och jag maler på om att han borde ha lärt sig id det här laget. Han svarar med att jag är ett jävla cp och att han borde ha förstått det!
-men du var riktigt bra, jag trodde inte på honom när han sa att vi ledde med 3-2.
jag gjorde även klart för honom att han skulle upp på detta finaste av alla forum vilket han inte var så förtjust i, men med tanke på att han svalde det så fint så fick jag tillåtelse. bara jag verkligen underströk att det var bra gjort. Och tro mig, jag är verkligen nöjd med mig själv just nu =)
Hur matchen slutade?
Väsby vann med 4-3 så både Viktor och Robin mår nog bättre än vad Gurra gör just nu haha =)



Här är en bild på dom inblandade i dramat:
 
Till vänster:                                                                           Till höger:
 CHEFEN                                                                               OFFRET

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Tack så mycket Rickard!!! :)



Allt bra med dig?

2009-01-15 @ 16:29:36
URL: http://molleralexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0