Ny vecka, nya möjligheter!

God morgon!
Som det hokceyproffs jag fortfarande är, så är jag hemma och chillar idag... Eller ja, jag är hemmafru =) Nu är en tvätt i full fart nere i tvättstugan och snart åker dammsugaren fram. Tänkte bara göra ett litet pit stop här och berätta om min helg!
I fredags kom Jullan till mig och Woxxen på morgonkvisten, och dagen spenderades sedan med lite stadsvandring och allmänt skitsnack. Sen var det som bekant match mot Värmdö på kvällen och tyvärr torskade vi med 3-2. Riktigt synd, hade vi varit på tårna och tagit hem den matchen så kunde vi mkt väl ha nåt en kvalplats. Men så blev det inte och nu känns det låååångt upp till "strecket". Men men det är inget att gräva ner sig för, det finns fortfarande glass på Flygis!
Lördagen kom trots förlusten och den bjöd på en riktigt trevlig afton. Pokerkväll hos Robin för ett väldigt exklusivt sällskap och ett tag såg det ut som jag skulle kunna köpa mig en städerska.... Sen försvann tålamodet och då åkte jag ut lika fort som Anja "Fläsksälen" Pärsson. Eller nej det är en överdrift, så dålig var jag definitivft inte!!!!!!.
Sen bar det av vidare till GST för en liten fördrink innan vi åkte upp till Mobergs för att dansa...bland dom andra 15 personerna som var där..... Boooring! Kvällens enda miss var Moby´s, men i övrigt så var det riktigt läckert! Ska man se det psoitivt så var det skönt att komma hem redan vid klockan 2 istället för 03.30 som det annars är.... Men det var iaf "kanonkul" på förfesten och det BÖR göras om.......
Igår var det filmdag och vi såg "Dumpad" och "P.S. I love you"... Vilka rullar va? Oj oj oj, den sistnämnde tar djupt... asså riktigt djupt!
Den här låten är sååå härlig.. Me love Ireland

Sen när det lilla goset hade åkt hem så styrde vi upp en spelkväll med Bea och Ida, vi ville ha revansch i "Med andra ord" ... Och vilken revanch sen, jag och Woxxa svalde dom hela =)
Tänkte även bjuda på två godingar.... Woxxa skulle förklara ett ord för mig som han inte riktigt visste vad det var :
-Music på engelska!
- Music? Eller vadå?
Sen minns jag inte riktigt hur det gick till, men på något magiskt vis så fick jag ur mig "sound" och det var tydligen rätt... Jag känner mig rätt nöjd med den.. Eller är det självklart att musik på engelska är sound? haha =)
Sen så fortsatte han:
hmm... lord of the "hm"...
-Rings?
- Japp! Och sista då
peeeeeep, slut på tid.......
Vi frågar såklart vad det var för ett sjukt ord han fick...och då försökte han säga det:
"- Beerings sound"
- WHAT?!?!?
Jag tar ordet av honom och kollar...kan ni gissa vad det står?




Berings sund.......
HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA


Strax efter hade Ida ett lika brilljant försök på att försöka förklara "piassva kvaast" för Bea...  Något som gick käpprätt åt H och vi garvade arslena av oss när vi förklarade att det inte riktigt var rätt uttal för denna "sop"... haha =)
Det är väl ingen skräll att det inte står något om mig här..jag är ju trots allt perfekt ;)
Oddsen inför spelet att jag skulle läsa alla ord rätt var 1.01 på Svenska Spel...Så ni kan ju tänka er hur king jag är... Kalla mig Champ!
Nu har Bea kommit hit för att göra lite småpyssel på datan så jag ska äta lite frukost och sedan gå lös i lägenheten med diverse städmetoder =)
ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0