Doing Oslo

God morgon!
Jag tänkte börja med att berätta lite om min Oslotrip innan jag fortsätter med lite tankar om dagens fight mot Åkers borta.. So here we go!
Jag var laddad till tänderna när jag begav mig från Norrtan i lördags förmiddag, med packning på ryggen och kameran i högsta hugg! Jag hade tänkt på allt inför tripen...
Så bar det av och första bliden är från mitt toalettbesök på Centralstationen (still in Sweden va) och låt er inte luras av den bistra minen, jag var nöjd!

Kanske lite upprörd för att jag tvingades betala 10 kr för att gå på toa.. Det brukar vara 5....Snåljudar!
Men men, bussresan gick iaf bra och allt var under kontroll! Halv tio blev jag sedan upphämtad utav Norges farligaste bilchaufför, fröken Julia Möller.... Så här ser hon ut.. Låt er inte luras av det yttre!!

Eller modigaste kanske? =)
Det är inte många som vågar byta till innerfilen mitt inne i en rondell...NÄR det är en bil i den filen...
Men men, vi klarade oss undan och kom hem till slut så vi kunde käka lite och grejja. Alla hennes friends var ute på fest, så än så länge hade jag itne träffat några vänner alls... Så vi gick och la oss vid tolv då dom fortfarande inte kommit hem... men sen vaknade jag till med ett ryck vid halv tre och trodde att jag drömde! Då stod dom här två damerna vid sängen och tittade på medans denne norske Bernt hoppade på mig och Jullan. Det är inte alla som fått ett sånt välkomnande när dom varit i en ny stad?
Först hann jag tänka din lilla jeeeeeveeeeeel, men sen insåg jag att det var lite humor..för han hade ringt tidigare under kvällen och sagt att han skulle hoppa på mig. Så ni förstår ju att det är en fin kille =)

Karin Bernt och Anna

Morgonen efter (söndag) så fick jag min hämnd via Gud. Dom var tokbakis alla tre och jag skuttade omkring i väntan på frukost! Så vi käkade och sen begav vi oss ut på site saying runt i stan fan. Och HÄR gjorde jag min enda tabbe... Jag hade först tänkt mörka det, men insåg rätt snabbt att det är lite för olika årstider på bilderna för att det ska hålla.... JAG GLÖMDE KAMERAN!!! Vilken galen japan gör sånna jullemisstag? Ingen äkta iaf. Men det här får duga, ni får ju iaf se vad jag fick se under min rundtur i huvudstaden:

Holmenkollen såklart, Norge =skidor, det vet väl alla. Låg högt ovanför staden i ett berg med grym utsikt! Tydligen så bor Richie Richiesarna där och det var ständiga utlägg från Annas sida om att vi skulle komma och hälsa på henne när hon hittat sin villa där.... Hur det blir med den saken får vi se, men jag håller tummarna =)

Sedan åkte vi till en park (vet inte vad den hette) med en massa nakna statyer i. Jag har valt att kalla den "Porrparken" Den var lite speciell.. Bland annat så var det en ca 10 m hög dildoformad skulptur i mitten av parken, som var fylld utav nakna människor... Runt omkring var det små grupperingar med nakna människor i olika ställningar, även med barn.. Här är den "kändaste" skulpturen och den har också något skumt namn men den kan vi kalla "Mina systrar som kille!" Ansiktet är grymt likt från deras uppväxt =)

Sedan spanande vi in operan, typ den fetaste byggnaden i Oslo.. Grymt läcker och ska ha kostat drygt 3 miljarder att bygga. Det var dock samme norrman som hoppade på mig som sa det, så lita inte särskilt mkt på den siffran ;) Den var riktigt fin iaf!


Här är Slottet = den plats som jag skulle få bo på om jag flyttade till Norge! Jag glömde säga det men när jag kom med bussen så fick vi eskort in till Stationen av kungens egna soldater! *host*


När jag sedan skulle hem så gick jag och strosade längs med Karl Johan, Oslos "Main Street" som var väldigt fin. Många nog känner igen namnet på gatan via Lars Winnerbäcks "Elden"! Nu vet ni olärda också vad det är han sjunger om!
Det här var dom sakerna som lämnade störst intryck på mig från min "utlandsresa" och jag måste erkänna att Oslo håller jämna steg med Phuket... NOT =D Fin stad men jag måste nog återkomma för att göra en mer korrekt bedömning! Jag har t.ex inte med något betyg på deras mjuk/kulglass, sommartemperaturen, kroglivet eller fisket... Ett minus får Oslo för att dom talar så obegripligt! Känndes tungt ibland när Bernt drog ett skämt och alla garvade på en gång. Utom jag, som fick sitta och koppla in orden och lista ut ungefär vad han sa... Och därmed skratta 5 sekunder efter alla andra! Men hey, jag är inte den som är den! Jag kanske bjuder upp honom till Norrland nån gång för att jämna ut oddsen lite!!
 
Nu har jag sagt allt som behöver sägas så nu kan jag fortsätta min dag! Det här inlägget spårade ur på ett alldeles för seriöst vis! Resten av dagen blir det tvättning/städning och filmtittande, för imorgon så kommer en hemlig gäst på besök =) Jag Kanske avslöjjar det efter att ha talat med klienten i eftermiddag!

Klockan halv fyra är det avresa mot Åkers och två nya pinnar för Calcons och det blir en tuff match! Vad ska man då säga om Åkers? Förra mötet lyckades vi avgöra med 20 sekunder kvar...Rompa satte den mellan benen för en gångs skull!  Den här matchen tog jag min första fight.... Många frågor och mkt som står på spel ikväll =) Vinner vi? Vilka hänger? Är dom grisigare på hemmaplan? Har deras keeper en bättre dag? Har våran keeper en bättre dag? Tänk om dom är arga på # 5 fortfarande? Tänk om dom hoppar på mig på uppvärmningen i "Slapshoot" stil? Håller Danne hårt i sitt Nipple Grip? Kör Norda Svärdet? Kommer Jimpa glänsa lika mkt på plan som i ansiktet efter Thailandstripen? Har dom shysst kafeteria?
Tänk om vi kör över dom och tar ett steg mot Play Off? =)


Håll tummarna och ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: jimmy

verkar ha haft en bra resa ;)fan jag skulle också vilja åka till norge.. är faktiskt ett land jag aldrig vart i!

fan va skönt att ni vann mot åkers också! får se när jag är med på isen igen! kanske på fre beror på hur det känns med allt!

2009-02-03 @ 22:19:24
URL: http://jimpthepimp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0