Viktor Viktor Viktor


Du är iof målvakt, men det här är inte okej!!!!
Vi satt och disskuterade nåt ord på lunchen och Viktor var som vanligt inte överens med oss... Så jag bestämde mig för att göra ett litet test, helt oskyldigt och (trodde jag) väldigt enkelt! Så jag frågade honom;
-Viktor vad säger man, en gås och flera?
-Gåsar!
HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHA ( hysteriskt garv i boden av mig, Micke, martin och Andre)
-Vadå man säger ju det! En gås flera gåsar! man säger ju inte "Gåser"!!!!
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHHAHAHAHAHA ( nu ännu värre, det gör nästan lite ont). Då ska han försvara sig, och ger sig på den yngsta jullen.
-Amen martin säger du vad det heter då?
-Det heter Gäss Viktor! - jaa gäss heter det ( alla andra) sen garvar vi vidare?
Viktor:
- Haha Gäss, det heter det inte alls det, det heter ju gåsar!
-
NEEEJ Viktor det heter GÄSS, säger jag smått frustrerad nu!
-Nej det gör det inte, Gäss är ju för fan ett helt annat ord det hör du ju själv!
-
Haha vadå ett helt annat ord?
-jamen det är ju ett helt annat djur!
-
Vaaa?????
jamen det är ju ett helt annt djur, gåsar vet du ju vad det är, och gäss är ju sådana där som flyger!

Senare på dagen så tog jag upp diskussionen igen, ni som känner mig vet att jag älskar att frossa i andras olycka. Vad han inte visste var att jag hade lejt in Ragge som skulle lura honom... Så han sa till Viktor att han var på hans sida, det heter ju en smörgås, flera smörgåsar.. Så då blev det Viktors monsterargument, tills vi båda bröt ut i skratt och han insåg att Ragge var korrupt =) Efter det frågade jag honom:
Viktor varför säger man en mus och flera möss då, det är ju också två helt olika ord?
-Jamen (SJÄLVSÄKER) en mus är ju ändå en möss fattar du väl?
jag och Ragge avlider nästan, Ragge ligger ner i gruset och skrattar... Sen fortsätter han när vi jobbar vidare med diverse grammatiska argument som skulle hjälpa honom. Vad sägs till exempel om hans olika "böjj"försök"... Tror han blev influerad av engelska här faktiskt, typ "Do did done, eat ate eaten" osv....
För helt plötsligt började han prova sig fram med:
-En anka, flera änder, många ankor. näe det är inte rätt.. En änd, flera änder många ankor? Så måste det ju va =)
- NEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!
En anka, flera ankor, en and, flera änder och en gås, flera gäss.. FATTA!!!!!!!!!!!
- Du är ju sjuk i huvudet!!! har han mage att sgäa till mig....


Någon gång i det skedet så gav jag upp tron på mänskligheten och fortsatte jobba....

Kommentarer
Postat av: amanda

Hahah, jag älskar sånna där diskutioner! Man kan få sig många riktigt härliga skratt :D

2008-10-03 @ 19:39:23
URL: http://amandarangemo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0