Trötta ben = skadad ren

God morgon! Nu är det nystädat och fint på Bangårdsgatan! Skönt att man har kvicksilver i kroppen så man inte sover...
Calcons träningsläger fortsätter idag klockan elva med ett ispass och senare gästas vi av "Åkers". Matchen är klockan fyra och jag är faktiskt lite besviken på våra scouter inför dagens fight. Jag som nyckelspelare vill ju gärna veta så mycket som möjligt om våra motståndare innan jag snackar med grabbarna. Idag vet jag zip zero, inte ens var dom kommer ifrån eller vilken divison dom spelar i. I vanliga fall brukar mina mullvadar gräva fram allt sånt och mycket mycket mer. Vi brukar till exempel veta vilka vi ska reta för att dom har små könsorgan, vilka som ska mobbas för att dom har en syster som blev gravid med en utvecklingsstörd redan vid 14 års ålder. Vem som tänder på andra män, vem som inte tänder på något annat än nyköpta Nikeskor, hur målisen laddat upp inför match och vad deras tränare har för hemnummer. Det skulle vara rätt roligt iof, att kolla upp en adress till nån lirare med familj innnan matchen. Sen under matchuppvärmningen så kan man glida förbi liraren med nån polare och "råka prata lite högt"... Ska fundera vidare lite på den =) Men som sagt, idag är det svårt att hitta adress till nån.....
Snart så börjar uppladdningen med en rejäl frukost bestående av fil och flingor, äggmackor och taggtråd. Jag har inte tänkt intervjua #5 idag för ingen av mina reportrar tordes ställa upp. Så jag inväntar lämpligt offer på Msn just nu, i värsta fall får jag ringa nån!
Kan dra en snabbresumé av helgen så länge; I fredags så var gula laget klasser bättre än det röda men förlorade p.g.a korrupt domare. Jag skulle vilja hävda att Aras torsk i OS såg shysst ut i jämförelse med det jag upplevde i söndags! Igår så var röda femman (min) dominanta på 3 mot 3 spelet. Svarta kom inte in i zon en enda gång av 10 försök, medans röda forwards hängde upp en 6-7 baljor på blå backar i sin tur. Gårdagens eftermiddagspass dominerades av rött och gult under 3 mot 3 spel i en zon,. Vi krossade lag svart/blått med 9-2 på bara 10 minuter..... En av dom dom största segrarna genom alla tider i alla klubbar i världen. Och ja dom fick höra det efteråt =)
Idag så är det nog en lite lugnare morgonträning där vi slipar lite Power/Boxplay, åker runt och slår några flippmackor och har det allmänt bra! Jag bytte klubba igår från trä till komposit, bytte även vinkel, 11 = 34. Gud så gott den smakade! Värt att nämnas är att jag är en liten zigenarpojke, jag tog Walles gamla skaft och ett blad från förra sässen...Men det spalde ingen roll.  Jag åkte runt och bara njöt av den när jag passade så jag törs lova att jag kommer att vara king i dagens match.  Se själva min match i sifffor:
0 mål
0 ass
1 utvisning
1 väldigt glatt humör
Sista punkten brukar inte finnas med på typ NHL statsen, men jag kände att det är en viktig del i det för mig.  Tror också att min femma blir hetast idag. Ser inte ut så på pappret i förhand, men vi är på uppåtgång =)
Det är jag och Norda som backar (oerhört trygga och spelskickliga, ingen av oss är speciellt snabba men vi kompenserar det med bra skalle och lite tjuvknep). Som forwards har vi Danne Ö, snabb, ettrig och bra skott. Tror han hänger en kasse idag och hatar domaren efter matchen! Lagge, laget äldste herre som sitter inne på den där rutinen vi behöver i linen, riktig tänkare med stor snus inne. Sist ut har vi mitt wonderchild, slovaken Martin. Väldigt avig spelare som har det mesta, får han bara vara med mig ett tag n u så kan han nog bli bra. Och jag kan ev. kräva honom på pengar. Han assar till Dannes kasse genom en läcker uppsnurrning av deras högerback innan han serverar Danne en diagonal till öppet mål! Egentligen behöver ingen av er åka upp och titta idag, det känns som jag har allt under kontroll =)

Fy faaan, jag är inne och läser Aftonbladet och jag blev plötslgit väldigt tveksam till den mänskliga rasen:

"Mindre kött för en bättre värld" är rubriken, sen är det något inavel till professor säm uttalat sig;

- Starta med en köttfri dag i veckan och minska därifrån, föreslår han i brittiska The Observer.  man kan också ta sin egen ställning i en sån där klassisk röstning. Och där tappar jag livsgnistan alltså. Bara 40 procent säger blankt nej :O 50 procent säger Ja :O Och til procent erkänner anonymt att dom är utvecklingsstörda;
Ja, jag är redan vegetarian.

Usch jag vill inte tänka mer på det, ät kött allihop! Såg även att elefanten Xiquang är drogfri efter tre år på avvänjning, kul för honom!!!!


Nu ska vi ta en intervju med dagens NIK-lirare, han vet inte om det själv men hans svar kommer att publiceras här nedanöfr... Så låt mig presentera David Edling,infödd Norrtäljebo, stor och stark 22 årig forward som gör sin 4 säsong i Alaget:
Hur är det med Calcons sniper?
Haha, fint. Jag har ätit äggmackor och gröt. Så nu är det bara att mosa =)
Bra! Säg mig, vad är du för en typ av spelare?
Nej men sluta rodnar* (vilket innebär att han är ödmjuk och sätter laget före jaget. Lite av en rollspelare =)
-Haha nej säg!

Jag är nog en brunkare som mest åker rakt fram!

-Hur laddade herr Ödla upp för matchen igårkväll då?

-Herr Ödla laddade upp med kött och potatis hos svärföräldrarna och sedan fotbollsmatch i soffan

- Nice nice! Vilken är din främsta egenskap i omklädningsrummet Ödlis? Vad tillför du så att säga? =)
- Jag håller ganska låg profil i omklädningsrummet. Men när det går lite extra tungt och många hänger med huvet brukar jag försöka peppa på teamet lite extra
- Har du några tvångstankar för dig, typ lukta på en sock innan du går ut... bara andas genom näsan på uppvärmningen...speciell mat osv?
- Haha näe. Jag klär alltid på mig från vänster till höger =P
-
HAHAHAHAHHAHA du måste skämta med mig? Det gör ju jag med =D Är du seriös? Då är vi ju soulmates ;P
- Haha de är säkert! jag garva lite när jag läste de på din blogg förut :D

-haha fuck...så du har dina små aningar om att det här komemr att landa där det med? :P

-De förstod jag med engång ;P
-haha ödlejävel Det föklarar dom prydliga svaren... Jag hade ju tänkt skända dig offentligt :P 
-HAHAHAHAHHAHA, oflyt =D

-haha! Ses där uppe på några minuter Lilljudas. Avslutningsvis, är det något du vill hälsa mina läsare innan vi avslutar min "hemliga intervju" ?

- förmodligen hänger jag säsongens första kasse ikväll, från högerkanten i bortre krysset =P
-
Nice nice. Något slutresultat?
-åhh... 4-2 till oss :D
- Tack så mycket David, Lycka till ikväll!
-BYE HONEEEEYYY!!

Låter den tala för sig själv, men man kan ju se att vi är rätt segervissa trots 4 pass i benen inför dagens match... Nästa gång ska jag välja någon lyckligt ovetande så det blir livat i omklädningsrummet senare =)
Vi ses på Contigahallen alla stalkerfans=)



 









 


Kommentarer
Postat av: syster L

helt seriöst.. du ör ju en av de sjukaste människorna på jorden!! fast jag saknar dig ändå mongis!! (L)

2008-09-07 @ 11:09:22
Postat av: Alexandra!

Ja herregud, sjukt skön snubbe du verkar vara. Hoppas ni kalkoner tog hem segern, utan nummer 11. :)



Trevlig söndagskväll. /

2008-09-07 @ 16:23:29
URL: http://molleralexandra.blogg.se/
Postat av: Ödlan

Hahaha :D Mooooongoolooid

2008-09-07 @ 21:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0