The never ending story...

Haha man ska lita på sin magkänsla, den slår aldrig fel =)
Nu har jag "avslutat" min Fordaffär...för idag. Muppen som skulle köpa den dök aldrig upp, vilket jag räknade ut runt klockan 17.30 ungefär. Från dess till nu har det varit en liten hetsdebatt mellan två människor som sett ut på följande vis: 
Snubben ringde vid 5 (helt plötsligt med brytning) och sa att han var lite sen, det var rusningstrafik. Då var jag ju fortfarande lyckligt ovetande så jag sa, det är ingen fara, jag har ingen brådska ikväll så kör lugnt så du kommer fram.
-"Tack så mycket kompis, hade bra vi ses snart!" Sen gick det 1 timme som jag fördrev med att hämta ut min mobil, laga matlådor till imorgon och snakca med Woxxa..... Sen ringde jag och då hade han missat avfarten vid Uppsala... Sa att han var vid Arlanda och på väg.. Då blev jag lagom lycklig och sa att det var ju olyckligt för jag har inte hela kvällen på mig. men skynda dig hit, följ bara skyltarna mot Norrtälje så är det inga problem. Ett tag till gick... Sen ringde jag igen. Då var han 5-10 km bort och här nånstans börjar jag ana oråd! Okej va bra, då ses vi alldeles strax va.
- "Du kompis var i Norrtälje är det? Jag har varit vid Statoil i Norrtälje."
- Jamen det är perfekt, fortsätt bara den vägen ner mot Busstationen så är du snart framme.   
Klick. Då hade Woxxa kommit hit och satt sällskap och vi var lagom less båda två när jag ringde 30 minuter senare ( då vi kikat igenom Facebook några vändor =)
Då svarar han att dom är i Rimbo. Eller vid bussstationen där. citat:
"Jag ser en skylt där det står Rimbo centrum, är jag rätt då?"
- Näe du är ju inte det (riktigt less och hungrig = tappar humöret)
- "Hur långt har jag kvar då?
- Ja det är väl en 20 min, 2 timmar med ditt lokalsinne...
- "Är du lustig nu eller?"
- Ungefär lika lustig som du! ( då blir det tyst i luren en stund...)
- Nu ser jag en skylt som det står Norrtälje 21 km på, ska jag åka dit?
- (tänker säga diverse censurbelagda ord, men jag hejdar mig i sista sekund) Ja det kan du göra om du vill, jag skiter i vilket. Är du inte är klockan sju så behöver du inte höra av dig mer!
- Du sa ju att du hade tid.
-(Aggressiv) JA det hade jag också från klockan fem och fram till klockan sju, det räcker gott för att sälja en bil det"
- "Driver du med mig?"
-Nej men jag vet att du driver med mig.
-"Vadå tror du att jag sitter hemma och rigner dig och låtsas vara i bilen?"
-  Ja exakt så tror jag att det är, Kom innan sju eller så slutar du ringa"
Klick. Nu är herr Ericsson inte road längre och känner att han blir less Forddåren (sjukt hur passande namnet blev så här i efterhand) och sin egen bil. Som verkar ha en förbannelse över den. Så jag går in på Blocket och pysslar lite, lägger ut den för 1800 istället (tidsfördriv, inget med historien att göra). Sen skickar han ett mess, framme om 4 km. Ringer strax därefter och jag svarar inte, då skickar han ett till och frågar om jag har roligt. "Mycket" skickar jag tillbaka. Då ringer han igen några gånger och jag skiter i att svara.
Då får jag ett mess till efter en stund:
Varför sa du till mig att försättamot Norrtälje om du var oseriös? (nu börjar det bli kul för mig som gärna ser humorn i saker och ting. Jag sitter lugn och trygg i min lägenhet och väntar på nästa påhitt=) Ocg vips så kommer det:
"Jag står och väntar utanför din bil" hahahahah jag tittar ut och det är såklart ingen där. Då skickar jag tillbaka; Perfekt, vad ligger på instrumentpanelen i framrutan då?
Då får jag till svar; "jag hann åka upp till Statoil igen, men jag vet att den står i en nedförsbacke. Jag vill bara köpa bilen, är du seriös nu så ring upp mig så vänder jag! (backen syns i annonsen Mr. jag sitter hemma vid datan och driver med en svenne...)
Så skickar jag ett mess och frågar varför han inte sa att han var "Osynliga mannen", då hade jag sålt bilen direkt, det är ju status att sälja bilen till en kille som inte syns!

Sen har jag inte hört så mkt mer från min vän.......
Nu blir det mat med Woxxa sen Idol.... I love you Forden

Kommentarer
Postat av: #11

Hahaha... fan så bra.... du har hans nr ju vi åker å spöar honom!! =)

2008-09-24 @ 21:00:30
Postat av: PKF

hahahahaha guuud va jag skulle vilja ha sett dej!

2008-09-25 @ 09:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0