Tar det aldrig slut?

Usch usch usch! Nu tar min rygg alla möjliga pris i klassen "jobbigaste någonsin"! I morse när jag vaknade så fick jag kämpa 10 minuter innan jag ens tog mig ur sängen, backandes/krypandes ner på golvet. Sen gick jag vidare in i köket, sniglade ihop dagens matlåda, fika osv osv. Slutade med att jag 30 minuter sen till jobbet fick ringa chefen och sjukanmäla mig idag. Anledning? Jag tog mig inte in i bilen.... Det känns helt stört nu i efterhand. Jag kom alltså inte till jobbet för att jag inte tog mig in i bilen... Sen kan man ju fråga sig vad jag hade klarat av på jobbet en sån här dag, med tanke på att jag knappt kan gå. Morgonen har gått väldigt långsamt, från sju till elva så satt jag i min stol och tittade på tv / interne. jag hade tänkt gå och lägga mig en stund men ryggen sa ifrån minst lika mkt som när jag skulle upp... Men klockan elva så kom räddningen.
 Min ena son Danne ringde och hörde om jag skulle med och äta, då duschade jag hot as hell så ryggen blev mjuk. Sen "skyndade" jag mig ner till bilen (tog nog bara 5 minuter) och åkte till Danne och Woxxa för lunchsällskap. I början kändes det rätt bra men sen när vi skulle resa oss kom myset tillbka igen. Nu har jag suttit ett tag och är ännu stelare än när jag vaknade. Och det är rätt värdelöst! Om man har ont i ett ben, en arm eller nåt liknande så kan man ju i alla fall röra på sig lite grann... Jag är fast i min datastol, vilket skulle kunna vara en dröm för vissa. Dock inte för mig som inte väger 200 kg... ännu =)
Men det gäller att se fördelarna med det. Kotknackaren klockan 4, då löser sig allt.. Annars får jag fundera ut ett lämpligt sätt att bli av med ryggen på annat vis. Jag skulle kunna lägga mig under lastkajen på Flygfyren och vänta på en fullastad köttransport. Eller bara hoppa från mitt fönster och sikta in ryggslutet på P-skylten här utanför. Då händer det säkert grejjer =)
Annat positivt är att jag blev lite uppassad under lunchen och det hör inte till vanligheterna! Woxxa hämtade mer mat åt mig (dock ingen dricka för nån måtta fick det vara) och Danne hämtade dessert =) Mina små pojkar tar hand om pappa när han är sjuk =)


Nu ska jag inte tjaffsa utan jag tänkte rulla bort till TV:n (1m) och se nån film... Sittandes..... Återkommer nog inom en snar framtid med ett inlägg som skriker "utrråkad"
Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0