suck*

Då sitter man här igen då.... Mina önskemål igår var att jag just nu skulle stå och mura på jobbet. Bära sten ock murbrukssäckar som aldrig förr. Hoppa mellan hus och landa på rygg ifall jag missade taket... och sen bara kliva upp. Konstigt nog så slog den drömmen inte in, utan jag sitter här lika jävlig som igår men med en strimma mindre livsglädje. Igår var jag som sagt hos Kiropraktorn och han "rättade" till det som var fel men tyvärr känns det inte bra än. Han sa att det var så inflamerat att han inte kunde se/känna vad som var roten på problemet...
Så nu finns det bara 3 alternativ:
1.Boka en ny tid
2. Åka och röntga fanskapet och hoppas att man ser något på bilderna
3. Åka till IKEA och köpa deras senaste ryggmodell "Mårten" som är byggd i klassisk robust björk.

Igårkväll kräknade jag dock på att gå runt hemma som ni märkte. Så jag ringde och gullade lite med Jimmie så han fixade två friplåtar till sin match SSK-Skeå AIK igår i Scaniarinken. Sen blåste jag och Woxxa dit och kikade och som vanligt kom det en del mysiga kommentarer ur Lords munn.  Han satt också och kikade in i varenda bil vi åkte om eller jämsides med i köerna inne i stan.
 
Det här var nog det roligaste vi såg.... Men sen kom han igång!
Efter 5 minuter in i första perioden så undrade han t.ex var Wernblom var någonstans? Har han lagt av eller?
Näe Woxxa han har ju inte det, han har bytt lag till Modo......
Det kom också en massa annat men det är för vanligt för att jag ska orka skriva det. Han är också VÄLDIGT taggad inför sin fest nästa helg, så alla ni som är lediga då. Gå för faan dit =)

Kvällen slutade dock i missär, i andra perren så slängde sig Jimmie och täckte ett skott, och pucken träffade så illa att han var tvungen att åka och röntga sig... Här har jag hämtat ett urdrag ur Norrans hockeyblogg


"Jimmie täckte ett skott i första perioden.
Men det tog illa även om Jimmie spelade hela andra perioden ut.
- Jag tog av mig skridskon i pausen. Då var stortån så svullen att det inte gick att få ned den i skridskon igen.
Är den bruten?
- Svårt att säga. Men det är det röntgen ska visa.
Så du lär blir borta ett tag?
-  Får jag bara ner foten i skridskon räknar jag med att spela mot Löven redan på torsdag.
Så du står inte över den matchen av säkerhetsskäl?
- En sådan här skada kan inte bli sämre, den kan bara bli bättre."


Då var det helt plötsligt inte lika roligt att vara kvar. Det är iof fler bekanta som lirar AIK, men det var en rätt dålig match så jag såg mest fram emot att träffa Jimpa efteråt. (dålig match för att dom torskade..Medgångssupportern haha )
En sån här dag finns det bara en sak att göra, hitta bra saker. Så därför ska jag nu hålla på Slovakiens damlandslag en stund.
Ehh det gick väldigt bra för mitt lag senast kan jag tala om för dig. Vad det blev? Haha du kommer knappt tro att det är sant men vi vann 82-0 mot Bulgarien nyligt! =) Haha lite kuriosa är skottstatistiken, 139-0 !!!!!!!!!
Jag skulle vilja rosa Bulgariens målvakt Liubomira Shosheva som hade en minst sagt tung afton. 18.35 in på tredje perioden, vid ställning 79-0 till Slovakien, fick hon nog hahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahhaahah!!!!
När dom sen tog in ersättaren så släpte hon in 3 mål på den resterande tiden, varav första efter 9 sekunder. Så jag antar att deras tränare har lite att fundera över här framöver. Typ vad gick fel i uppladdningen, ad ska dom ha för styrspel, Power Play, vem ska börja vakta kassen?... Vart ska han hitta ett helt nytt lag som faktiskt kan stå på skridskorna? Varför är han överhuvut taget tränare? Vad tjänar det till? Njuter han av att se sina tjejer förnedas? Är dom egentligen bortterskor som tagit på sig grillor för att dom är less sin egen sport? Som ni förstår är frågorna många, jag har tyvärr ignet svar... för jag håller på Slovakien...
Det går bra nu =P

Ps. Jag ska bara varna er trogna läsare att förändringens vindar blåser på bloggen, snart kommer ni knappt att känna igen er när ni kommer in här... I´ve hired a pro!!!

Kommentarer
Postat av: Alexandra!

Men gud - stackare!! Hoppas du kryar på dig i ryggen! Jag röstar på alternativ nummer 2 faktiskt!

2008-09-10 @ 16:29:06
URL: http://molleralexandra.blogg.se/
Postat av: Alexandra!

Haha, ja men alltså då får du nog precisera dig lite. Vad är det för typ av "ryggmodell" du spanat in egentligen...?

2008-09-10 @ 16:41:54
URL: http://molleralexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0