Lika barn leka häst

God dag! =)
Jag tänkte bjuda på några citerade sms från min syster denna underbara eftermiddag! Hon är ute med sin klass och fjällvandrar i veckan och det har utvecklat sig till  en fröjd för mig som storebror....

Inkom den 1/9 08.30
"Nu åker jag och Fjällvndrar i en vecka ;) Vi ska gå på studiebesök och sedan sova två nätter uppe på fjället. Bara det är bra väder kan det bli riktigt roligt"

Jag svarar:
Jag är riktigt avis på dig =) Jag hoppas det är fint väder, men att eran lärare är mongo så att han eldar upp era tält =)

"haha nej! Han är iof mongo så han skulle kunna göra det bara för att vi ska få härda"

Inkom den 3/9 15.15
"Tänk dig att du går uppför en backe....lika brant som en skidbacke....de har jag gjort..enda skillnaden är att den här backen är 6 km lång och jag har 15 kg på ryggen.. + att det blåser och regnar...jag kommer dö här uppe på fjället...

Jag ringer upp och talar om för henne att det bara är att bita i. När jag var i hennes ålder så gick jag med häst uppför en 10 ggr så lång backe med 70 kg på ryggen. Den var så brant att jag efter halva biten fick bära hästen också!!! Längre än så hann jag inte innan hon avbröt mig och sa att jag spårade. Hur kan hon säga det när jag inte ens hann komma till att jag var klädd i mankini och det var december? Den kallaste vintern någonsin, t.o.m pingvinerna stannade inne och drack choklad. Men inte jag, jag var ute med skyffeln och förberedde inför årets världscup i slalom!
Visste ni förresten att det är jag som skottar alla fjäll innan den Alpina Världscupen drar igång? Så är det i alla fall. Jag är upp 02.15 med min skyffel och skottar och skottar, tills jag känner mig nöjd. Jag har funderat på att börja skotta lite större backar så att Anja hinner få fart på sitt fett och därmed har chans att vinna nåt. Som det är nu så är hon ju alldeles för tjock för att åka skidor egentligen, och det har vi ju märkt... Fast enligt henne så är det fel på utrustning, rekning av backe, fel färg på gardierna på hennes hotellrum. Ryktesvägen så har jag hört att hon blev väldigt störd inför senaste tävlingen för att hon såg ett felstavat namn på en väska. Inte hennes väska, eller en väska som var på hennes plan. Utan en väska hon mötte i utrikes, som kom ifrån Thailand just med solbränd ägare. Saken är den att det var tydligen inte felstavat, Anja frågade. Så därför blev hon irriterad på sig själv och kunde inte fokusera sig på något annat än den där väskan under 14 dar. Tragiskt! Kom igen Anja, banta och gå en svenskakurs så kan du nog tampas om segern igen! Haha oj då, nu tappade jag tråden lite gran...tillbaka till syrran!
Efter hennes avbrott så garvade vi en stund för att det ösregnade på dom, så dom var fast i tältet hela den dagen och kvällen. Och frös, satan vad dom frös... och jag njöt, satan vad jag njöt =)

Inkom den 4/9 15.15 (läskigt att hon skickar samma klockslag....)
"Kom just hem från dagens fjälltur... Har inte regnat så jag har klarat det =) Vi har vandrat ca 1.6 mil =P Nu ska jag på fjälltoan..nästan lika skön som hemma. Ringer dig ikväll efter att jag ätit min underbara middag bestående av varma koppen och knäckebröd!
Puss"

Det var allt, nu måste jag upp och träna. Gud så skönt att få löpa lite =)

Kommentarer
Postat av: pundaren

vilken mytoman du är! :P

2008-09-04 @ 21:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0