Hur går den där låten nu då?

Är det inte nåt i stil med "I wanna know where my home is, I want you to show me!"
Jag åkte hemifrån klockan sex imorse, det var 2 grader och sommaren var slut. Men jag var lycklig ändå, för  jag har fått nya hängseln till jobbarbrallorna =) Väl på jobbet så fick jag avvakta mitt murarjobb för dagen, så jag städade ur en lägenhet istället. Kändes riktigt bra i efterhand och jag önskade att jag fick ställa in en säng där och sova i renligheten... Men efter lunch så blev det putsning för hela slanten och det gick riktigt bra. Så bra att jag blev nästan intill klar med hela fadderallan när klockan slog 16.40, så jag bestämde mig för att göra klart. Murbruket ska torka ett visst antal timmar, så jag tog en för laget och gjorde allt så vi kan slå upp gipsväggar imorgon. =) Det slutade med att jag stressade ner till 17.40 färjan, full fart till Flygis och köpte lite Yoghurt och grejjer som jag tryckte i mig. 10 minuter senare var det löpning med laget så jag stressade upp på hallen, bytte om och gav mig iväg. Och eftersom jag är en maskin, så gick det hur bra som helst att springa också. Sen var det träningsdax och dagens träning blev lite speciell. Uppenbarligen så har D.Öhman kört på tok för mkt styrka i sommar för han sköt sönder ett plexiglas redan på uppvärmningen. Det ledde till kaos och en jädra massa spel i ena zonen, 3 mot 3. Spontan, rolig och jobbig träning som gick riktigt bra!
Efteråt så fick jag diverse komplimanger och kärleksförklarignar av mina nakna lagkamrater när jag slet på mig knegarkläderna igen (måste ha vart hängslenas förtjänst!!!) så jag funderar på att jobba över imorgon igen. Man vill ju vara attraktiv för sina vänner, är det inte det hockey går ut på??.......??.....??.....??:....???
Jag satt och tänkte på en sak när jag åkte hem från hockeyn, inte så mkt men lite grann. Man skulle kunna göra en rätt rolig satirshow till det där programmet "Tomorrows News" eller vad det hette. Ni minns den där killen som fick morgondagens nyheter och försökte stoppa alla brott som skulle begås den dagen. Nästan jä'mnt så tajmade han in i precis rätt klockslag innan han ingrep....
Tänk om man istället skulle skulle göra en serie som hette "Yesterdays News" och så skulle huvudkaraktären bara få gårdagens tidningar och ändå försöka stoppa brotten. Skulle kunna uppstå rätt roliga situationer på det viset. Han skulle till exempel kunna slå in dörren på en "redan upptäckt" mordplats och däcka nån kriminalare. Eller nåt mindre, typ ett rån på ett café. Då skulle han kunna knocka en kund som just skulle betala och på så vis bli "rånare" själv, få en massa stryk av en galen kvinna med tung handväska osv. Eller så kanske han kommer till cafeét en söndag, då dom har stängt. Vad ska han göra då? Ska man kanske lägga in ett avsnitt av My Little Pony varje gång det inträffar, och i sånna fall, hur ska man kunna välja producent av TV-showen? För om han inte gillar MLP så blir det ju inte så många avsnitt, och diggar han dom så blir det kanske för mkt. Och då beror det ju på den som håller i projektet, om han gillar MLP eller inte...så man måste ha en bra fingertoppskänsla där. För mycket ponnysar är inte bra, det är bara att kolla kriget i Braveheart. Dom får bara ont av en massa spjut och vem tycker att det är kul med spetsade My Little Ponysar? Inte jag iaf! Glöm den här idén, det är inte kul. Skönt att jag kunde lösa det själv i alla fall så jag inte gick med ett programförslag till TV 3 och kom på mig själv där att jag hade lagt fram ett dåligt förslag. Fatta pinsamt det hade varit!!!
That´s all folks, this is your favourite farmer reporting live from the Barnyard, Goooood night =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0