En liten fundering..

Hej hopp, snart är det helg =)
jag har haft en liten tanke på jobbet idag som vägrar försvinna. Det snackades om tårta i vår bod imorgon, Micke skulle bjuda. Han sa att han skule köpa en 12-bitars och äta sex ikväll till middag och sedan bjuda oss imorgon. Usch fy och blä följde av oss andra sen garvade vi och fortsatte fika... Men då vaknade ekorren i mitt huvud till. Varför är det så att om man äter en tårtbit så vill man ha nio till? Men sen när man väl äter nio bitar så vill man inte ha en enda sen. Och det här vet jag av egen erfarenhet att det faktiskt stämmer (om det är smörgåstårta vi snackar om). Man borde ju inte bli less smaken. Visst att man blir mätt men man borde ju fortfarande vilja suga på en tårtbit. Nu är det iof en rätt äcklig tanke att sitta och suga på lite leverpastej/ost/räkor/gurka/bröd/osv osv om man redan är prooppmätt, men ni förstår vad jag menar va? Trots att jag är överintelligent så har jag inte hittat något svar än, för det är inte logiskt... Allt som är gott borde man vilja ha smak av i munnen jämnt, inte bara när man är hungrig, eller? Tåls att fudnera på =)
Nu har jag slängt i en tävtt, ätit och ska upp på Sportis och leka med mina lagkamrater. `Känns tyvärr inte 100 i ryggen än så det blir nog värmedress hela veckan och full fart fr.o.m måndag till veckan. =) Det börjar vara jobbigt att gå och vänta nu men jag tror att jag har igen det i långa loppet. Det säger då alla gubbar =)
På tal om det, talade en snabbis med pappa igår och då kom min blogg på tal. Det är egentligen inte så fritt att skriva blogg som alla påstår. Eller visst är det det, men jag måste ofta stå till svars för det jag skriver och svara på diverse frågor. Sen kan jag ju inte publicera vad som helst, även om jag inte vill det. Det skulle bli rätt jobbigt i längden om jag la ut precis alla funderingar/händelser i livet och säkert många som skulle bli sura ( och avis haha). Min blogg är ju trots allt toppen av Sveriges alla bloggar. Visst att jag kanske inte har flest läsare per dag, men dom som väl läser vet jag är betydelsefulla och det känns viktigt! Familj, Vänner, Sveriges Rikdsdag, Kungahuset, George Bush (via tolk), en liten söt japansk pojke som tillverkar telefoner för minimilön moch såklart Jordbruksministern =)

Jag känner för övrigt att det var länge sen jag skrev nåt som har med Bondelivet att göra... Om jag någonsin gjort det. Så här kommer det;
majskolv är inte ett sädesslag! (corndog på engelska, lite rolig översättning.. Skulle kunna spåna på det men jag hinner inte nu, träningen kallar)

Ha en skön afton allihopa =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0