Check it out =)

Mitt i ryggsmärtan så hittar man ljuset tack vare sin syster. Nåt som får en på fötter igen;
Alla ni som har en blogg, funderar på att skaffa en eller tycker om shyssta bloggar och bilder... Gå in på Evelinas bloggdesign ; http://evlajndesign.blogg.se/ och kika på hennes arbete. Riktigt snygga grejjer!
Det är konstigt hur folk upptäcker och sedan lär sig nyttja sina egenskaper och förmågor. Evelina har uppenbarligen ett estetisk anlag som hon utövar genom bloggdesign, bågot som hon lärt sig helt på egen hand. Jag kan knappt använda paint. Men jag å andra sidan är väldigt väldigt duktig på att äta mat.

Och det har jag i princip lärt mig själv.
Jag var precis som Evelina intresserad av att utforska mina kunskaper redan vid tidig ålder. Jag vet inte vad hon har haft för med- och motgångar, men jag kan berätta lite om mina. Redan som liten drabbades jag av en mindre övervikt och slets fram och tillbaka mot mitt samvete p.g.a min matfascination. Jag ville så gärna utforska allt på en gång, men kom snabbt till insikt  med att jag då skulle väga uppskattningsvis 400kg vid 8 års ålder. Något som mina föräldrar inte tyckte var okej uppenbarligen för dom började med "nyttig" mat hemma. Sånt som är matigt, visst mamma? :P Vi snackar två glas vatten före maten, lagom stora portioner, fullkorn, sallad istället för mer mat osv. Hela mitt liv har jag känt en viss kärlek till mat som jag inte tror är normal. Ibland drömmer jag attt jag ligger i sked med en stor helstekt ren och naffsar på honom när jag sover. Jag kan dagdrömma om att jag släpps in till en buffé, som har allt jag någonsin kan drömma om och jag blir aldrig mätt! Typ såna grejjer. Eller att jag badar i smältost och faktiskt tycker att det är gott med kallsupar?
Nu på senare år så har jag, tack vare mognad :P, lärt mig kontrollera mitt matbehov och motionerar i takt med att jag äter. Jag försöker begränsa mina fettarkvällar till helgerna, klassikst "lördagsgodis" men det går väl sådär i ärlighetens namn. Jag tror att jag inom en snar framtid kommer att komma till insikt med maten, och hitta en kompromiss av nyfikenhet på nya maträtter, svullning av sånt jag vet är gott, och eftertanke innan jag äter för mycket. Med andra ord hoppas jag att jag snart har lärt mig vad som är bäst för mig. Idag är en svår dag. Jag sitter hemma och tycker synd om mig själv, så en stor glasslåda på 1-2 L vore gott. kanske lite strössel och chokladsås och en liten godispåse. Men än så länge har jag lyckats motstå suget, mycket pga att det inte går att ta sig in i bilen... men vi får se, kvällen är inte slut än =)
Känner att jag kom ifrån inlägget lite grann nu på slutet. jag är skitnöjd med min nya blogg och har tagit ännu ett steg mot att bli 100% bloggare =) Skadan här plussar på lite för jag har inget annat att göra... jag är Mr. Booored 2008 =) Vad är då nästa steg i bloggandet?
Jag funderar på att göra videos om krukväxter, men jag är som sagt talanglös på data... Så jag har ingen aning om hur det går till. Ni som vet får gärna höra av er, förutsatt att ni har en väldigt pedagogisk samtalston och kan lugna ner mig när jag börjar hyperventilera! Ha en bra dag, jag återkommer nog innan dagen är slut!
Tjing
Tjing

Kommentarer
Postat av: Alexandra!

nej nu är det sluttjaffsat för oss två!!



Japp! Jag ska dit på fredag, och hälsa på några vänner där... ska bli jävligt nice! :)

2008-09-10 @ 16:18:23
URL: http://molleralexandra.blogg.se/
Postat av: Johanna

Fin blogg! Nu är du i hetluften:)

Illa med ryggen men nu vet du hur det är att va Boooored 2008!

2008-09-10 @ 17:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0