Boyaka!

Hej hopp =)
Som väntat trummade NIK på och vann komfortabelt med 2-1. Siffrorna övertygar inte men ett spelövertag med 70-30% puckinnehav verkar lovande inför fredagens första sereiematch mot Vallentuna. Tuna är grymt tunga i år och vi ska ju få stock där borta, så enkelt är det. Men man vet aldrig vad som händer när Calcons är på topp, dom kanske underskattar oss och då gäller det att ta chasen. Kul att det börjar närma sig i alla fall!
Det fanns en del ljuspunkter under kvällens fight. Lill Jullen Jonte gjorde sitt första mål i Alaget som innebar lämpliga två ett. han var glad men återhållsam efteråt! Min kära tredjelina höll nollan igen och seplade lugnt och tryggt, vi fick tom med beröm efter matchen av coach. Jag kanske ska tillägga att han sa att tredjekedjan ( inte backarna) gjorde ett riktigt bra jobb och hade bra fart under rören. Jag har nog aldrig haft bra fart under rören dom senaste 10 åren i min hockeykarriär.... Det var bättre förr =)
Efter matchen blev det Donken med Gurra G, Danne Ö och Walle. Lite surr sen ner på Flygis och minglade oss igenom en shoppingrunda som avslutades med att jag föll dit i glassdisken =) Det blev en Daimförpackning idag och det hör inte till vanligheterna. Jag stod och kikade över på Texas pecanen och fick snudd på dåligt samvete för att jag inte var mest sugen på den, det är ju trots allt min favvoglass.... men nu blev det Daim och det står jag för.
Har inte så mycket mer på hjärtat ikväll, jag är väldigt nöjd med helgen som erbjudit en massa träning och maskerad. Nu börjar en ny vecka vilket innebär nya möjligheter för alla att bränna sin löning! jag ska försöka pallra mig upp till gymmet imorgon, börjar ha lite bänkabstinens faktiskt... Dröm sött allihopa, vi hörs!

Kommentarer
Postat av: esa =&

haha,, hade glömmt att du är glassens mästare,, var det inte du som tröck i dig en 2 liters förpackning på mindre än 10 min, haha, tror inte ens bussen hade hunnit lämna macken.=)

2008-09-29 @ 21:19:27
Postat av: Rickard

Haha jo det var nåt sånt, eller jag hade för mig 20 =P Glöm inte att jag körde ett skitgott strössel också, små rosa bollar som smakade sött =)

2008-09-29 @ 21:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0