Äntligen tillbaka!

Röda mattan var utrullad i fikarummet i morse när jag gjorde entré till alla byggares jubel! Skönt att man är saknad =) Dagen har gått bra i det stora hela, jag har rivit bjälklag och förberett lite smått och gott. En liten tabbe dock, som jag helt enkelt får ta på mig. Jag gjorde misstaget att såga skyddshjälmar, så nu sitter jag här med en pingisbollsbula och bloggar. Jag fick en brädbit i skallen när jag höll på som mest och det roade några som tur var....
Jag har nämligen fått två nya byggelever att ta hand om, så vi höll på där och jag försökte lära ut dom allt jag kunde. Typ hur man ser som snyggast ut när man bryter brädor med koben och hur man grimaserar som manligast när man bär saker. Dom vet nu också att alla verktyg/maskiner som låter mycket och ger fula ärr på kroppen är dom bästa. Att man räknar alla pengar i antal L bensin till motorsåg och att den främsta egenskapen hos en rivare är adhd. Allt detta hade dom inte en aning om, så jag ställer mig frågan: Vad lär sig dagens ungdomar i skolan egentligen?
Dom heter i alla fall Markus och Mattias så jag kallar dom M & M, eller Eminem. Det är förvisso bara en person men det låter ju typ som M & M så det går gå. Dom tyckte i alla fall att det var en bra förstadag på bygget och är hellre med mig än att gå i skolan. Låter dom inte som riktiga små mystroll? =) Nu längtar jag bara tills imorgon bitti då jag får plocka upp Mattias och spela Dansbandsmusik för honom! Jag körde den klassiksa frågan, jaha grabbar vad lyssnar ni på för musik då? Dom svarade dom klassiska colla kanalerna, typ Bandit eller NRJ. Bra sa jag, då vet jag vad jag ska bjuda på... Så imorgon blir det " Leende guldbruna ögon", huruvida jag sjunger får jag se, det beror på reaktionerna när plattan spinner igång. Börjar han garva och ifrågasätta om jag verkligen lyssnar på det så ska jag sjunga, annars så sparar jag det till hemfärden =)
Nog om detta, ikväll är det äntligen träningsdags och jag ska snart upp på hallen. Tänkte ta mig en liten joggingtur på 40-50 minuter innan isen så jag är rejält varm. Sen blir det "Stjärn"-träning = glida runt i mjukisdress och känna på grejorna! Allting känns positivt nu, jobb, hockey och blogg. Mitt ekorrhjul har återigen börjat spinna! =)
Greeeeeat!

(Kolla vilken man... Lite gay med hjälmen men det är okej)

Kommentarer
Postat av: Anonym

kiss kiss kiss

2008-09-15 @ 19:16:42
Postat av: Alexandra!

hah! Du är sjuk...snälla får jag länka till din blogg på min blogg...?:)

2008-09-16 @ 21:52:15
URL: http://molleralexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0