Vilken sopdag

God kväll!
Det här har varit en utav dom muppigaste dagarna i hela mitt liv. Den har bestått av Idol mellan klockan 11.30- 16.45....  tillsammans med Danne Ö och Jocke, Rätt sjukt =) Sen blev det mat  och  en period Roslagen hockey, mer pallade jag inte. Jag har alltid trott att div.2 var halvknackig hockey, men vi är fan Stars jämfört med div.3. Snacka om tempotorskar alltså! Inget spel bara en massa tjaffs, som låga divisioner i damfotboll, det är nån som sparkar till bollen och sen jagar alla hej vilt. Så nu sitter jag istället och tittar på Parlamentet och till och med det är dåligt! Men det slutade just 50 lika =D


Jag sitter och funderar på gårdageskvällen... och har insett att jag inte kommer att dricka på bra länge nu. Det blev för mkt igår, eller vad sägs om min fina efterrättsbild här ovanför... Tydligen så njöt Walle och Co av att mata mig med sked på ett väldigt otrevligt sätt.... Eller vad sägs om att jag var uppe och shakeade på dansgolvet med min 50 årige bankman til granne och hans fruga. Som för övrigt var bra sliriga dom med! Som tur är så har jag inte träffat dom i trapphuset idag, det hade kunnat bli lite jobbigt. Han är nämligne en sån som säger hej och sen smäller han igen dörren  i nyllet på mig innan jag hunnit säga "hur är det", den klassiska frågan som man lika gärna kan skita i... vilket han normalt gör. Hon är tvärtemot, stannar gärna och pratar i 10 minuter om än hennes butik står i lågor nere på stan. Det är rätt sjukt egentligen vilken mentalitet det svenska "trapphuset" har. Alla är typ rädda för varann och man ska absolut inte chatta med sina grannar. Och det sjuka är att jag har börjat anamma det dära. I början så chattade ajg så mkt jag bara hann innan alla slängde igen dörren, nu undviker jag dom minst lika mkt som dom undviker mig... bra grannsämja...
Hoppar jag ur bilen strax efter en annan granne, så brukar jag låtsas hämta något bak i skåpet på bilen så att dom hinner gå in haha =) Och oftast så kommenterar jag hur ful jag är för mig själv och garvar lite lätt.... Är jag strax före så löper jag in i trapphuset och in till mig. Ska jag just ut och hör att nån är i trappuppgången så backar jag in igen...  Jag har inte tänkt på det så mkt tidigare men det är ju sjukt. Från och med imorgon så ska jag söka upp mina grannar när jag ser dom, fråga hur det är med stämningen i trapphuset. Säga att jag tycker att alla beter sig omoget och att jag gärna diskuterar olika schacklösnignar på söndagkvällar. Näe det ska jag faktiskt inte göra, men jag kan skippa den här " min granne bär på ett dödligt virus" attityden! Det är mitt oktoberlöfte till mig själv =)
Nu ska jag göra i ordning en liten lunchbox och lite smått och gott inför morgondagen sen blir det kudden. Om 7.5 timme så ringer väckaren och kallar mig till snickeriet... Så ha en fortsatt trevlig afton alla mina vänner så träffs vi hos John B =)


Kommentarer
Postat av: 11

Ser ut som lite skit å lite annat vitt konstigt!! vad gjorde ni egentligen??? =)

2008-10-05 @ 23:07:51
Postat av: Jennifer

Ungefär lika INTE okej som den bilden du laddat upp!

2008-10-06 @ 00:33:04
URL: http://jenkaan.blogg.se/
Postat av: walle

HAHA! Ser äckligt ut på stor bild :D Ser lite bättre ut på telefonen syns på träningen

2008-10-06 @ 17:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0