Några tankar på en måndag

Hej hopp!
Idag så har jag haft en otroligt skön dag på jobbet, jag har målat! Det har aldrig slagit mig hur bra man har det som målare egentligen. Dom behöver inte vara ute när det är kallt utan kan stå inne i värmen och snacka skit. Det är alltid tyst så man kan ha på lugna favoriter på radion och sjunga med när guldlåtarna dyker upp. men den absolut bästa saken med att vara målare är Torktiden! Tänk er att få stå och räkna in pengar medan man tittar på färg som torkar, inte illa va? Sen finns det ju inte en målare i hela världen som blivit sjukskriven p.g.a en korrekt bedömning, men säkerligen många ändå. Det är  0 % fysiskt arbete och en fröjd att se hur man åstadkommer saker minut för minut =)
Tänkvärt är också att man kan ha väldigt kul som målare med små medel. Idag hade jag t.ex kunnat rita en jättestor dinosaurie på ena väggen medan Viktor var på toa och skrivit att han hette Ragge Raw. Det gjorde jag såklart inte, men bara tanken på det är lite kittlande!!!!

En annan tanke som slog mig var hur skönt det skulle vara att vara en svan eller nån annan flyttfågel! Så fort man känner att temperaturen ligger under 10 grader så är det bara att slänga ur sig en fråga i stil med;
- Näe vad säger ni grabbar, ska vi dra till Spanien?
Och några timmar senare är man där... om man inte har nån skitdryg snubbe i plogen som flyger åt fel håll när han är längst fram och därmed försenar allt. Undrar om det har hänt eller kanske tom är vanligt att flyttfåglarna kör practical jokes med varann? Det är iof inte så smart iom att man lurar ju inte bara bort dom andra utan man är ju själv med... Vid närmare eftertanke så tror jag att flyttfåglaran körde den här typen av skämt för typ 100 000 år men nu har dom gått framåt i utvecklingen precis som vi. nu vet dom vilket land som har bäst drinkar, shysstast solstolar och coolaste nattklubbarna. Hmm...tror jag lämnar det där faktiskt..

Nu ska jag göra lite mat och äta innan träningen ikväll. Det är genrep inför derbyt mot Rimbo imorgon och vi kan nog räkna med en hård match! Det ska bli riktigt roligt att möta dom iaf  och jag Hoppas det blir fullsatt i Contiga Areeeeena!!!

Take care now, bye bye then!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0