Hola los dormitorios! =)

God morgon alla barn, nu är det Idol på TV så skynda er att slå på och värm upp ABBArösten :D
Idag tänkte jag rapportera live från Idolreprisen från i fredags samtidigt som jag reflekterar lite över gårdagen... Låter inte det spännande? Eftersom det är bakisdag finns det risk för en väldigt kritiskt inställning till mina älskade Idoler, men så är det.- Mår jag skit och känner mig som en köttbulle i kläder så är det väl inte mer än rätt att kasta skit på dom?....

Loulou , a.k.a "the human sackosäck" sjöng just SOS och hon sjunger ju bra, men det går inte titta på henne. Eller det är ju klart att det går om man bortser från artistgrejen, men hon skulle aldrig kunna vara Idol. Tänk er en musikvideo med Loulou nere på en strand i bikini med nån snygg kille...  Det känns äckligt att säga det men då skulle man fan hellre spana in sixpacket......USCH! Sjung i radio!

Nu är det paus, jag stretchar lite mot väggen, fyller på vätskedepåerna och passar på att berätta lite om gårdagen. Den började som sagt med 4-barnsmiddag här hos mig, där jag var master chef med ett strålande resultat såklart! Sen bar det av hem till Danne för vidare surr och dryckesintag till den senaste musiken i form av ett svenskt medley från 90-talet =D Efter det Mobergs, som vanligt mkt folk och riktigt trevligt. Herr Ericsson var dock en gentleman och vek in årorna redan klockan ett till Jossans favör, hon skulle ju upp klockan 04.30 för att åka mot Arlanda och sin utlandsresa. Jag är inte det minsta avundsjuk... Råhärligt att veta att klockan ringer efter fem imorgon bitti, det är nån enstaka plusgrad ute och hårt arbete står på schemat innan kvällens träning i en kall ishall.. vem skulle byta det mot att plugga drinkar 3 veckor i solen och vara konstant onykter bland nya roliga människor? Inte jag iaf, jhag älskar mitt liv =)

Lars E... FUCK missade Bob Dylan för att Woxxa och Sophia ringde och försökte tjata med mig på lunch. Men det går INTE!!! idol går före mina vänner och det var jag väldigt noga med att klargöra för dom =)

Alice sjöng fint som vanligt, kan dock inte tycka om henne så länge Anna är kvar i tävlingen =)

Robin är inne och rockar på...eller rockar på till Abba vet jag inte om han gör men han försöker. Han blir ett litet mellanting och hur Laila kan säga att "RockRobin är tillbaka" förstår jag inte?

Äntligen kommer min lilla Anna, Shit va fresh hon är <3 (Jag noterade just att det lilla ögongodiset har en hylla....) Jag behöver inte säga så mkt mer än Andreas; "Du är skitsnygg ikväll" ... HEJJA ANNA gå på dejt med mig!!!
Jag vill ta med dig på en skogspromenad med mina vovvar i Skellefteå, hemma i elljusspåret uppe på Vitberget i "schtaan!" och bara gå och gå och gå och prata med dig. jag vill veta varför du inte tycker om dina tår och hur Klas i din grundskoleklass kunde vara så elak mot dig bara för att du hade mjölktänderna kvar väldigt länge. Det är ju ingenting du kan rå för så varför ska han gnälla på det? Anna hör av dig, jag väntar!

Paus nu igen och jag ska svabba upp dreglet från golvet samtidigt som jag sågar alla skolgångare. Jag hatar er för att ni har lov och nui förtjänar inte att ha det med tanke på hur lätta dagar ni har. Hoppas alla inser att skolan är guld... Inga pengar men man har mkt mkt mkt tid att göra vad man vill på.. t.ex jobba in pengar.. Så hate you all =) Syster min ska till mormor och morfar i Övik idag och lät riktigt uppspelt. Jag håller tummarna för att Länstrafiken går ut i strejk.

Nu är det Idols manliga charmtroll Kevin som kör loss. Tycker dock inte att han gör ett så bra framträdande idag, om än han har lite shyssta dancemooves. Vet inte om det beror på att jag är trött, men jag tycker att det var så mediokert att jag kom på mig med att sitta och fundera på vad resten av dagen har att erbjuda.... Kom dock inte fram till nåt, annat än att den blir lugn. Kanske en promenad?

Nu körde Robin och jag kan inte hjälpa det, jag hatar honom. Han är ett äckel och jag vill att han lämnar tävlingen nu!!! han är så dålig att han inte ens får kursiv stil i min blogg, skönt att få ge honon en känga!

Johan palm.... Dvärgen... Spädbarnet... Mr Inte kommit in i puberteten än. han kan ju inte bli idol helt enkelt, för om två år kan karriären  vara över.... vad händer när han kommer in i målbrottet? man kan ju inte köpa ett randomfrö i en butik ifall man måste ha en ros. Så enkelt är det. Han kan lika gärna växa upp till en tistel, maskros eller nejlika. Jag vill inte ha en nejlika i öronsnäckorna på jobbet....

PaljettklänningsSepideh kan lämna tävlingen tillsammans med ÄckelRobin, DvärgJohan och LouLou som just klev ut ur handlingarna.... Sjung vidare nästa söndag mina små babiesar!!!

Urspårat inlägg, kan nog vara det längsta sen bloggens begynnelse och det måste vi fira. Om nån orkar räkna hur många tecken jag använt mig av...nej lugn nu, då måste jag räkna också... Hmm.... Alla som läst det här inlägget, kom till mig klocakn åtta ikväll och skrik i bervinkastet så bjuder jag på en lösviktsgodis. Om jag är hemma då vill säga.

Nu blir det en lång fettförbränningspromenad med Ipod och funderingar kring det verkliga livet,  Ha en underbar söndag alla =)



Kommentarer
Postat av: Skolgångare

Jag har LÅÅÅÅÅV!!!!

2008-10-26 @ 13:27:09
Postat av: syster

de är synd om dig :)

2008-10-26 @ 17:00:04
Postat av: yngre systern

BÅDA skulle fara till mormor...

2008-10-27 @ 18:13:23
Postat av: Anonym

oh no. hon är bara så fel.

2008-10-31 @ 21:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0