GOD MORGON!!!!

The little sunshine on Bangårdsgatan 8 har vaknat och ska alldeles strax ta en morgonpromenad, handla lite färskt bröd och sedan äta en stadig grötfrukost. För idag är det jubileumsfest på Sportis så det gäller att man kommer laddad =P
Hoppas att ni, alla mina lagkamrater, läste gårdagens intervju med # 3 Micke S så att vi kan känna ett gemensamt hat mot honom ikväll... För det är det han vill. Faktum är att han mår bra av att stå i centrum som hatobjekt. Jag har varit upp och tittat på deras matcher och han tjafsar stumt med motståndarna. Skillnaden är att han är fotbollsspelare så istället för att ta en fight (som en riktig man) så börjar ett slags "battle" med den han tjaffsar. Det är en period på ungefär 10 minuter då den som är drygast/divigast mot allt och alla, inklusive lagkamrater vinner. Det kan handla om att ta en onödig frispark, tjaffsa med domaren så man åker ut eller helt enkelt gå runt och "nocha"...
Det finns en motsvarighet till knock och det är "italienaren"! När Micke märker att hans motspelare ska göra något tjuvnyp på honom så filmar han i äkta Hollywoodanda och får honom utvisad. Då blir man sedvanligt hyllad efteråt i omklädningsrummet och kommentarer som "shit vad du ägde honom" och "bra fight Micke" ekar i korridorerna.


Men kära lilla Mikael 28 år och omognast i BKV, nu har du inlett ett battle mot ett helt lag, som leker med dig i gymmet och som inte uppträder som 6-åriga tjejer i en diskussion. Tror du att du klarar av det här? Jag ska inte gå på dig allt för hårt idag, jag vill ju trots allt se dig uppe på Sportis ikväll =P

Nu ska jag masa mig iväg på promenad innan jag hungrar ihjäl =) Ha en bra dag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0