God morgon!

Husmor är uppe och tvättar innan barnen vaknar. Sen blir det el promenados till Elgiganten för att köpa nya hörlurar och därefter beger jag mig ut på en vandring! Måste rensa huvudet lite efter gårdagens kollaps... Vi ledde med 5-1 när det var 15 minuter kvar... Hur matchen slutade? Lika......
och inte nbog med det, efter matchen blev det rallarslagsmål och vem tror ni inte var där? Jo # 34, Mr Easton S 17 Daniel Beausang. Han föll på något märkligt sätt och hamnade under en hög av spelare och fick troligtvis axeln ur led, jag vet inte säkert för jag har inte pratat med honom idag. Så det blev bår och grejjer.... Och det är här det sjuka händer som igår gjorde # 34 till en legend man aldrig glömmer....
Jag står tillsammans med 5 lagkamrater och försöker hjälpa honom upp på båren. han ligger och skriker så fort vi rör i honom för att det gör så fryuktansvärt ont. För att ni ska förstå hur ont han hade, så kan jag säga att efter ambulansen hade hämtat honom så satt jag i omklädningsrummet och mådde illa av medlidelse. Fy fan säger jag!
Tillbaka till isen... När vi ligger där så skriker Bosse först
-"Ta hit 5:ajäåvlen så ska jag bryta nacken av honom!"
Vi försöker lugna honom så gott det går och han verkar komma ner i varv för han blir tyst en stund och kvider......
-"Ta hand om mina grejjer! Glöm inte Ipoden"
Vi ler lite lätt åt varandra och sen säger Backis åt Bosse att ta det  lugnt och försök andas, vi fixar allt!
-"FAN va kul det är med hockey boys!"
Nu kan vi inte hålla oss utan garvar åt honom och jag tror även vi ser ett leende från bårmannnen som troligtvis är hög av sina smärtor!!!!!!! LUGN nu Bosse säger Backis igen....
-"Ja man får se det positivt,  nu blir jag ju sjukskriven!"
Alla garvar en kort seukund, innan vi blir allvarliga igen... Tankar som strömmar genom huvudet är " Varför mår jag illa när inte han gör det?" och " Han måste vara hög av smärtan"
en rullas Bosse ut och vi andra glider deppade efter matchen till omklädningsrummet för ombyte, gör det och sätter oss sedan i bilen... Då ringer hjälten igen ( och låter som han är uppe i Turning Torso!)
-Tjenna number five! Det är Ovetchkin här! Kan du ta alla mina saker? Jag kan ju inte det!
- Hej Bosse, det är redan fixat, vi har tagit alla dina grejjer och Walle kör hem din bil! Hur är det?
- Hittade ni bilnycklarna? det var därför jag ringde... Jo det är fint jag är på väg till sjukhuset nu. Hur kommer jag hem sen?
- Din mamma är på väg så ta det bara lugnt! Vi har ordnat allt! Din pappa hämtar din bils en också!
- Okej fan va nice! Vi hörs då! =)
- Lycka till Bosse!!!!!!!! hej

Sen la vi på och snackade om vilken hjälte han är halva vägen hem... När jag kom hem sen var jag så trött så jag borstade tänderna och gick och la mig, tände inte ens en lampa .... Men det skulle jag kanske inte ha gjort, för hade jag vart vaken så hade jag garvat ihjäl mig!!!!!!!!!!!!!!! När jag vaknade till i morse så hade jag fått ett sms från Beausang med ett väldigt oväntat innehåll. Ni vet jag tänker mig typ "Tja! jag har blivit röntgad nu och det och det har sagts, vi hörs!
men så var inte fallet.... Det stod;
Mobergs?
HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA

Nu ska jag ut och ta en promenad och fundera lite som sagt.... Alla kan hålla en liten tumme för " 34 att allt har gått bra och sedan ha en riktigt fin lördagsmorgon! =)

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0