Calcons on tour =)

Hej allihopa!
Ny seger ikväll igen, 8-5 mot Ormsta och vi ser ruskigt svårstoppade ut. Vi gör Säsongens sämsta match hittills och lyckas ändå vända och vinna i sista perren.... Orsak? "Röret".. haha eller vad sägs om 5 baljor? =) men det är inte det roligaste jag har att berätta. Det har hänt något betydligt större i hockeySverige idag än 5 kassar... jag tänker inte på att Gnaget slog Leksand... jag tänker inte på Elitserien. Utan jag tänker på en mycket mycket extraordinär händelse i vår match...
Jag gjorde mål!!!!!! =) bara det är stort. När jag sedan säger att jag kom fri med keepern, så svimmar väl alla som spelat med mig genom åren. Men det är faktiskt sant! jag stog upp på blå och petade ner pucken till Backis, som skarvade ut den till mig igen och då var det plötsligt helt tomt.. Första tanken var kasta iväg pucken och byt så slipper du skämmas. Sen gick allt i slow motion (som det alltid gör för mig) och jag tyckte mig höra hur någon skrek:
- "Åh nej, intge # 5"
Men oj oj oj vad fel dom hade... jag har ju nya grillor nu, hängde upp en riktigt läcker straff på träningen igår och känner att jag är på G.. Så jag åkte in och tänkte "Jajjemänn, det är dags"... Och det var det!
jag kom in från vänster, höll ut pucken och drog sedan över den till ett öppet mål med backhand... Tjaching!!!!!!!!!
Vissa ögonblick förgyller faktiskt livet.... Nu är det bara att se fram emot 2010 då nästa mål kommer, då troligtvis en felträff från blå. En annan rolig sak är att jag hade nån halvshysst tackling i tredje också, en riktigt fin "open ice".
Så när jag, Walle och Danne kom till Norrtan igen så bjöd jag dom på två nedsatta glassar var, snacka om att fira alltså! Det är inte alla som får käka frostskadad glass efter en medioker vinstmatch i div.2. J
ag vet, jag har ett stort hjärta!

Nu hade jag tänkt tacka alla som hjälpt mig genom åren osv osv. men det är en annan sak som plågar mig. På väg dit åkte jag med Dala i hans röda golf tillsammans med 3 nissar till. Då kom det konstiga ljud från min sida av bilen och när vi kom fram så kikade Dala efter vad det kan ha varit. Det hela slutade med att jag fick åka en annan bil hem. Varför?
jag är för tung.... Fattar ni hur det känns? Jag får alltså inte åka tillsammans med mina lagkamrater längre för att jag är för tung. Istället för jag åka egen bil, som typ är "lastbilsregistrerad" och gjord för diverse betongfrakt. Skulle inte förvåna mig om jag får åka i en släp till Gimo på fredag...
Det vore iof lite coolt, bara man såg till att motståndarna var i närheten när jag kom ut. Så kunde man arrangera lite "Con Air", typ sätta på mig munnkorg, fortboja etc. etc. Nåt att fundera på iaf. Nu blir det inte så mkt mer funderingar för min del, jag ska träffa John Blund för en kort matchanalys innan väckaren kalalr till jobbet igen. Idag har för övrigt bärandet fortsatt på jobbet och jag är numra övertygad om att Gud skapade mig av en anledning. Att bära saker. I mit föra liv var jag packåsna och i mitt nästa så blir jag en gaffeltruck eller en skylift. Nu blir det sängen, GO NIK CALCONS!!!!


Dagens fråga:
-Vart ska segertåget sluta?

Kommentarer
Postat av: Dala

I love you!! :)

2008-10-21 @ 23:31:42
Postat av: walle

Du är aldrig för tung för min bil! :D Bästa glassarna tack!

2008-10-21 @ 23:45:52
Postat av: Dala

haha... wall-e!! =)

2008-10-22 @ 00:07:47
Postat av: 34 -> 8 -> 34

gå å lägg dig dala!

2008-10-22 @ 00:15:59
Postat av: Anna

grattis till målet :)



å vad ska man säga mer än; jag bara ler.

2008-10-22 @ 08:20:15
URL: http://enbildochentanke.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hejja Rickard:) Mera mål!

2008-10-22 @ 09:57:17
Postat av: Petra

snyggt mål du gjorde då;) 1 mål o 1 ass?;D

2008-10-22 @ 10:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0