Trött

Oj oj oj, nu har energin börjat gå ur mig på allvar. Funderar på en powernap men jag vet inte om jag hinner? Middagen börjar fem och då ska jag ha valt kläder, duschat, sminkat mig, ringt alla mina vänner och frågat vad dom ska ha på sig, hört med min bästis om den där snyggingen ska ut ikväll, valt ut ett mål med kvällen och promenerat bort till Vigelsjö..... Nej det blir ingen tupplur, speciellt itnenrä ajg sitter här och funderar...
Det är kris i mitt liv. jag hatar Mobergs men alla mina vänner ska dit ikväll och vill ha med mig. Inte för att verka poppis, för det är ju uppenbart (LOL) men det haglar in SMS från törstiga pojkar just nu... FUCK!
Skitjobbigt... Men jag har bestämt mig, det blir ingen fylla ikväll!!!!!!! Ledsen boys men ni får acceptera en nykter # 5... Sån är jag!

Sen skulle jag vilja passa på att spy lite galla över allmänheten också! Närmare bestämt på en anonym granne i mitt hus... För nån helg sen när vi var hemma hos mig på förfest, så hade det tydligen "varit livat mellan 22.00 - 24.00", d.v.s 2 timmar. Och det köper jag, vi spelade musik, sjöng och tjollrade som vi alltid gör... Det är inte det jag stör mig på, utan det är denne grannes civilkurage! 
Ska det vara så fruktansvärt svårt att knacka på min dörr och be mig skruva ner musiken lite. Eller dämpa rösten eller vad det nu är frågan om? Tydligen. Det är bättre att ligga vaken och höra på våran fest i två timmar så man får ringa till Bodil och gnälla på måndagen. Det är ju rätt illa enligt mig. Vad tror dom egentligen, att jag ska lacka ur för att dom ber mig vara tyst? jag skulle kunna bjuda DIG, fega granne, på tårta om du kom in till mig och sa at jag var lite för högljudd så att du förstår att det är dags att växa upp. Att springa och gnälla för hyresvärlden är barnfasoner och skapar bara mer irritation och dålig stämning. Och tänk hur jobbigt det måste vara.. Ligga där och undra minut för minut när man ska få sova? Nu vet jag iof inte om jag tycker att vi var så högljudda, det var kanske min väggklocka som höll en taktfast baston som hon störde asig på? Jag kanske ska ljudisolera lägenheten och sätta allt jag äger på *mute*. Sen skulle jag kunna ta en snabbkurs i teckenspråk så jag inte höjer rösten för mycket i trapphuset när jag ber mina vänner komma in på kvällstid efter 18.00....
HYFSAT LESS när jag tänker på det. Dom enda som är riktigt trevliga är mina grannar Ackelmans, det äldre paret som har parkeringsplats bredvid mig och min kära Ingrid med tjocka kissen. Dom andra vet jag knappt hur dom ser ut för att dom är så skygga. När man öppnar dörren så hör man hur det stängs en någon annanstans. Jag skämtar inte när jag säger att det finns folk som vänder på klacken och går in till sig igen när jag öppnar min dörr. men kan jag klandra dom? Jag är ju trots allt den där stora ondskefulla hockeykillen som har en bil full med potentiella mordvapen. Uppenbarligen grava alkoholproblem då mina grannar klagar titt som tätt och jag kommer inte heller in på utestället här i stan för att dom har "ny toleransnivå"... yeah up yours.....
Idag när jag kom in i tvättstugan för att hämta min tvätt ur torktumlaren 7 min över 2 (och därmed 7 minuter sen) så var det en kvinna där. Jag kom in, hälsade artigt och bad t.o.m om ursäkt för att jag var lite sen.... Människan  tittar inte ens upp och hejar, istället  ger hon mig ett drygt "mhm" och går ut ur tvättstugan....
Helt seriöst, vad är det för fel? Mina grejer låg som sagt i torktumlaren (som hon inte skulle använda på en timme) och hon hade inte ens sett dom! Jag blev så jävla irriterad att jag såg framför mig hur jag pissade i sköljmedelsfacket och slängde in en blå färgpatron i tvätten. Undrar vad hon skulle säga om hon kom in en timme senare och insåg att hon skulle vara en pissluktande smurf nästkommande vecka? Just nu skulle jag njuta oerhört mkt av det. Men om ungefär 5 minuter kommer den klassiska ångesten och jag funderar på att ta bort inlägget. Men nej, inte nu. Vad är chansen att dom läser min blogg? Om dom knappt tål att se mig i verkliga livet, varför skulle dom då följa moí på nätet? Eller följa mitt liv är en överdrift, snarare lyssna på mitt skitsnack 24 7... Aja, nu har klockan runnit iväg så det är dags för att duscha och raka "moppemuschen" som jag haft sen årskurs 9. Kul att jag är den enda 86:an i Sverige som klarar mig på att raka den 1 gång i veckan..... haha usch jag har blivit en bitter människa, nu får jag skärpa mig!

TREVLIG KVÄLL!!!!! =P

Kommentarer
Postat av: lotte

Hahahahahahha, du får allt jag äger om du pissar och lägger i en blå färgpatron!! promise promise! (L)

2008-11-08 @ 19:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0