Som jag längtat efter:


Och idag är det Kärlekstema.. Guld!

Och dirrrrr så försvann harmonin, Robin Bengtsson inledde med "Let me entertain you"... I refrängen så låter han ungefär lika självsäker som en lågstadiepojke som svarar på ett gångertal han aldrig räknat ut förut... Och till råga på allt så sitter juryn och säger att han gör det otroligt bra.. Usch!"
En stor Eloge till TV 4 som lyckas klämma in en reklampaus efter bara en artist....
Oj oj oj, lyssna på Idol 2008`s givna vinnare Kevin.... Laila gråter nästan..jag gråter nästan... han är så bra, han är en klar artist..han har allt.
Nu är det Anna <3 Jag får lite Tracy Chapman känslor varje gång hon sjunger och det är heeeelt okej. "Simply the best" passar min söta 16-åring (peddovarning) bra och hon är som vanligt en klippa! God andrapristagare om jag får välj!
Den lilla sparrisen... Tar emot att säga det men jag har börjat gilla honom mer och mer.. han är fortfarande inte värdig en finalplats på långa vägar, men han är rätt skön. Hade fin relation med sin bror också och det tycker jag är viktigt. Jag har ju också en väldigt fin relation med min bror, och så vill jag fortsätta ha det.. Så jag ska hålla mitt löfte och hålla honom borta härifrån...
Nu ska vi lyssna på lilla doptivbarnet Alice, som vetat om det sen hon var liten.... medioker.. Inget mer att säga... Hon och Robin kan ta varann hand i hand och sätta sig i en liten båt, ro ut till havs och aldrig mer dyka upp i TV igen... Dom skulle kunna åka hem till Alice riktiga mamma så Alice får träffa henne och under tiden kan Robin dricka paraplydrinkar och koppla bort allt vad Idol heter. Dom ska verkligen inte vara kvar i tävlingen. Visst, Alice sjunger bra men hon är ingen Idol. Det är ungefär som Lou Lou. Jättefin röst, verkligen. men ingen Idol. Det kan verka dumt av mig att säga så, men samhället skulle aldrig acceptera en sån Idol. Kanske den enskilde individen men inte den breda massan. Och "Det är vi, den breda massan som gäller... Inte östgötarna!" (Citat Johan Rehborg i Paralmentet")
Jippie, 3:e pausen.
Robin igen, "Fields of gold".. Bra låt! Nu ska jag prova en fräckis...  Blunda och lyssna... jag vet ju att jag stör mig på hans sätt/utseende... Rösten kanske är bra ändå? Det blev faktiskt bättre. Helt okej!
Nu har jag det. Om jag blundar när han sjunger så kan jag acceptera honom för den han är, en bastubadande gaylord med konstant snelugg. Jag tror att han sydde fast den i pannan strax inann första auditionen och där har den stannat sen dess! Alice glider in medan jag hämtar lite frukt, minns inte ens vilken låt hon sjöng, lasta ut henne...
KEVIN, you´re the man! Så överlägsen! Det är ju helt onödigt att fortsätta tävlingen!!! Orkar inte skriva mer, det är klarrrt!
Anna har även en söt kompis, Sofie.. även hon är peddoålder.. men varför är det alltid så, att söta/snygga tjejer håller ihop? Jag börjar direkt tänka på klassiska High Schoolfilmer där töntiga tjejer disskuterar killar, cheerleading osv osv.  Nu sjunger hon i alla fall en mysig låt.. Helt stilla..lite för mkt darr på rasten för min smak men hon gör de riktigt fint... Ska se vad juryn säger...Mmm dom gillar henne..hon gråter nästan.. Sötnos =) Åhh nu gråter hon!
Fan jag sitter här och inser att jag inte är på Idolhumör,det har som avtagit mer ju längre programmet fortskridit... Jag ska börja packa väskan för att åka upp på gymmet och göra av med lite energi innan maten. Tror det blir en fläskfilépasta med bea ikväll. Jag är värd det efter en hellugn helg :) Rätt uppkäftigt att glida in på jobbet med fläskfilé sista dagen innan löning också haha =)
hoppas Robin åker, ha en bra söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0