Snöstorm

Hej alla insnöade!
Idag har det varit en hård dag. Började morgonen med att ta mig an mitt livs utmaning. Få ut Kangoon ur min Pplats.. Började rätt bra, ute halv sex och började skotta, borsta av och varmköra. Såg rätt tungt ut på förhand, bilen är väl 2 dm hög.. och snön som låg i lilla backen vid mig var väl en femtio-sextio hög. Men skam den som ger sig.. Så jag tog sats med min lilla microbil och backade ut i full fart.
Och genast ångrade jag mig.
20 minuter senare stod jag där och svor sjöblöt i svett, 2 meter från utgångspunkten, fastkörd mitt på gatan och försökte gräva mig loss med armarna. Gick inte så bra och jag kände hur ångesten i mig växte....
Så jag ringde chefen så fick han komma till undsättning och knuffa in mig på parkeringen igen. Sen bar det av till jobbet i hans pick-up, som trots sommardäcken gick 40 ggr bättre än min lilla fransosRenault.. Inte bra. men jag försökte i alla fall och det känns bra. Så här i efterhand kan det ju kännas som en idiotisk tanke, i.o.m att lastbilar, personbilar osv står lite över allt här i stan. Men men, man lär så länge man lever!
 Väl framme på jobbet så var det bara att börja skotta igen för att få fram bodar, förråd, virke, utrustning, arbetsplats i övrigt m.m....
Så min dag hittills har inneburit en hel del garv, massa svett och allmän irritation. Men det är okej, för nu när man är inomhus är det jättefint =)
haha det har även kommit fram på jobbet att jag har en blogg och ni kan ju tänka er vad gubbarna tycker om det...
"- Är du stolt över den där?"
- nej inte just nu haha"
"- Är du bög?"
-
haha
Sen fick jag och Addes oss dagens garv när hans farsa Micke skulle fråga ut Adde om han hade nån blogg... Han hade hört av Tomas att jag hade en bild på min blogg, så han frågade Adde:
" - Har du ocskå en bild av dig i den där TV-rutan?"
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA
Sen försökte han försvara sig med att man ser ju film i dom där små burkarna också, vilket gjorde att vi bara garvade ännu mer. Till Mickes försvar ska dock sägas att han tillhör "IT-fingret mitt i Mumindalen-generationen"... Det vill säga att allt vad TV, mobiltelefoi, Datorer, Internet osv, är en enda stor gåta för honom =)
Adde hävdar på fullaste allvar att han inte vet vad en scartkontakt är =) hahahaha Brukar driva med honom ibland och säga att han ska plocka ut batterierna ur dosan, så kan han sitta där som ett fån... Familjekärlek =)
Adde är för övrigt en väldigt ondskefull människa, igår så misshandlade han nästan en motspelare på innebandyn och sen garvade han abra. idag när jag frågade honom på jobbet om han inte hade dåligt samvete så sa han typ;
"- Näe vad skulle jag ha det för, om jag fick chansen skulle jag pissa på honom när han låg där..."
Och då känner jag genast att det gått lite för långt! jag som finlirare (matchens lirare mot Rimbo) vill ju absolut inte att sånt här ska inträffa inom sportsammanhang, utan att vi alla ska lira och ha kul ihop. men alla är inte så tydligen...
host* Adde host*
nej nu blir det lite käk innan träningen som börjar sju.. Dala kommer och hämtar mig =)
Imorgon blir det tidig morgon, halv fem ska jag upp och hoppa. 5 kommer chefen och Viktor så bär det av till the Island för att skotta lite innan jobbet drar igång.. LOVE LIFE =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0