PS. syskonkärlek


Jag insåg just att jag inte kan vara tyst längre, det är en sån dag Enjick...  =)
Det här är min käre storebror Henke, brandmannen (manligt) som numera bor i Härnösand där han jobbar  och lirar hockey i AIK Härnösand. Han är en riktig klippa... Tyvärr, för alla tjejers del inte  singel, utan bor ihop med sin gummsa Emma och världens sötaste Emilia på 5 år i ett hus i Härnösand.. Så alla ni som är intresserade,  tro mig vi är väldigt lika varann och jag är en värdig ersättare =D Jag vill också ha det där... dock inte saaben haha
Jag och brorsan är födda med ett års mellanrum, PÅ SAMMA DAG!!! Där snackar vi timing gott folk!
jag vet inte hur långt ni har funderat på det förut, men jag har gjort det en hel del.. och kommit fram till att det har en rätt mäktig innebörd. Det innebär att jag är exakt ett år yngre än min bror, trots att jag är 1 dm och 15 kg lättare... OCH därmed väääärldens bästa födelsedagspresent. Jag vet, han har haft en himla tur!
Förut så försökte min bror alltid förneka det, men det kan han inte längre. Nu på senare år så har jag ibland tänkt att jag kanske automatiskt är hans slav iom att han på sätt och vis äger mig. ja mena, jag äger ju alla bilar, klubbor, pengar osv som jag fått när jag fyllt år? det är en hårfin balans men efter många års funderande så har jag insett att jag är den bästa. Det är mig han har varit tvungen att ta hand om när jag kommit "Upp i hans lag" i hockeyn när vi var små. Det är han som fått fråga mamma och pappa om lov då vi har velat göra saker. Det är han som fått ta den mesta skiten av alla hyss som gjorts p.g.a sin ålder. Mamma och pappa har ju alltid vetat att jag är intelligentare så dom har antagit att han var skydlig till det mesta (A) :D
Det var min kära storebror som satt mig i taxi hem när jag druckit mig bortom all vetskap och sedan satt och vakade över mig hela natten lång därefter... Efter det att min gode vän Jim, som var utsedd till förste vakt, däckade bredvid mig i skedställning haha ... Undrar hur mkt han garvade när han såg det? Vi har skrattat rätt mkt i efterhand iaf.
Det är Henke jag vänder mig till med sånt som ingen annan får reda på, prlobem, tankar, ekonomi, känslor osv....han får rätt ofta rikta in mig när jag börjat valsa iväg åt fel håll..  Jag är ju som bekant ingen god telefontalare så vi ringer inte varann allt för ofta, men det som ska sägas blir sagt då. Och allt annat som folk ringer varann om i tid och otid, det vet vi, det behöver inte sägas. Typ att det var du Henke som åt all glass och gömde papper och pinnar, både under min och din säng, i din garderob och ute i förrådet.... Smutsigt gjort!
Bara för at jag alltid haft "kraffig  benstomme" ger inte det dig rätten att skylla på mig =P
Nog tjaffsat om det och allt annat. Här får du i alla fall några bilder på din lilla ögonsten!


Jag hade tänkt sätta in en bild på dig när du hade fångat fisk också.. men jag insåg att det inte finns nån :D Skulle vi ha fotat när du var med så skulle vi ha bra med foton då du sitter fast i träd,, buskar,  jackor, bilder på pappa högröd i ansiktet osv... Så jag sket i det, du kan ju annat :P


Ps. Har lillan fått mitt brev än? =)
Längtar efter dig nu Bruuuuschaan, vi ses om mindre än en månad! Lycka till på matchen idag, jag tror LN 91 får stock :D
Kramisar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0