Kiwi, en liten tankeställare..

Videon kan verka oseriös, men funderar man lite djupare över innehållet.. Så är den rätt meningsfull. Dessutom är det lilla djuret otroligt gulligt =)


 
Imorgon möter vi Gimo hemma i Contiga, och jag skulle vilja säga att det är årets viktigaste match. En match som vid seger innebär att Bosse Beausang sponsrar laget med en platta Krokodil... Vid förlust skulle jag på förhand tippa att hans Easton för 3K går av mot sargen. Ja ni hörde rätt, Mr. ADHD 2008 har inga spärrar. Idag vid straffturneringen så flög den in i sargen i 100km/h efter hans miss, under vilt skrikande om Drogges "tur" i kassen... Monstergarv utbröt och jag får nog skylla på att han störde min fokusering, vilket ledde till att jag missade min straff. Dagens sämsta straff fär övrigt som hånades friskt efteråt.
Jag känner mig dock glödhet inför morgondagens match och  tror på en monsterpropp och en kasse. Retur från Lunkans fruktade slapshot som jag skottar in med en berömd "Solnaslaffs". En manöver som endast utförts en gång i hockeyns historia, och det var så klart av # 5, då i Skllefteå AIK. Spelade en jämn match mot Solna borta och jag fick för en gångs skull lira i slutminuterna( Nötte bänk i sinne i jun) Dom plocakde keepern med nån minut kvar och Av nån anledning så hamnade jag också i en 2-1 situation där jag och Jocke H gled in över blå.. backen täckte Jocke rätt bra, så jag hade nog kunnat stänka in den på en gång.. men jag var lite osäker och ville itne vara ego, så jag höll i och sökte pass. Väntade- Väntade- hela laget skrek "Skjuuut".. Så jag gjorde som dom sa.. drog vöer pucken på backhand ( nu ca 1 m från mål) och drog till.
KLING i stolpen! Ingent rodde att det var sant! Det blev spelvändning och panikartade slutsekunder, men som tur var lyckades vi hålla undan. Efteråt minns jag att min tränare sa "Måste du göra det så spännande på matcherna Ericsson?", jag svarade med ja med ett generat leende och kände mig som en åsna. jag Tror att det var nån gång efter den här incidenten som jag beslöt mig för att bli hetsdefensiv back på heltid, och så har det också blivit. Ända till i år, då jag är brunakre framme på kassen i PP.. GULD =)
Nu ska jag hoppa isäng så jag orkar med helgen, tror det kommer bli hårt =P
TJING

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0