HEEELLOOOO

hej alla barn!
Dagen har bara visslat förbi, trots att det blev torsk mot Östervåla igår.. Dom små äcklen... Jag orkar inte skriva om det, kort så kan man summera det som att vi hade matchen i våra egna händer... Tills vi fick ett oturligt matchstraff som resulterade i tre mål för dom inom loppet av den 5 minutersutvisningen... Om nån  vill läsa mer, så kan ni lasta er in på den här länken:

http://www.lagsidan.se/nikalag/nyhet-167261-1-oestervaala~~nik.html

Vi har fått en ny "webbmaster" som åker med och refererar på alla våra bortamatcher, och självklart även hemmamatcher.. Så det är lite kul, han har lite känsla faktiskt. Han har dock inte riktigt förstått att jag är king än, varför vet jag inte. För det handlar ju inte om vad man presterar under matchen, utan vem som klär på sig snabbast efter att våran gravt utvecklingstörde busschauförr kört fel för andra gången det här året.... Av två möjliga försök... Så vi var alla ganska överens igår om att vi inte vill åka buss mer till matcher, inte nog med att man riskerar livet, han är dessutom långsam.
Jag hade ju kunnat acceptera om han hade krockat nån gång då och då för att han kör som en biltjuv, eller tvärtom, kommit ltie sent för att han kör oss tryggt och säkert. men så är inte fallet, utan han blandar det bästa utav två världar om inte mer därtill. Ta gårdagen t.ex. Började med att köra ut fel i en korsning ( väjningsplikt) så han fick tvärnita mitt i. Vi undvek då bilen som han höll på fronta, till en kostnad av att vi blockerade en huvudled i båda körriktningar. Bra gjort! Sen åkte vi vidare för att hämta upp folk i UPPSALA... Körde fel. men hey, inte ska man väl begära att en busschaufför som vart åkare hela livet i Sthlmregionen hittar i Uppsala? Aja då innebar det i samma veva försening till matchen, så vi fick kasta oss in och slänga på oss grejerna för att direkt åka ut på värmningen... Efteråt så stog han och muttrade i ett hörn när vi packade in grejerna, sen när vi väl skulle åka så fick han itne igen ena dörren till lastutrymmet. Ingenting i vägen, men han lyckades i alla fall....
Bingo. 2 timmar bort efter en förlust med vetskapen att chauffören kör som en snigel med dåligt lokalsinne... jag sitter där och vet att klockan ringer inom 7 timmar osv... HATE LIFE snackar vi då! =)
Men dan gick iaf bra och nu har jag just kommit hem, käkat lite och tagit det lugnt... Skrivit ännu ett kort inlägg som alla verkar vara så förtjustas i. Skönt att familjer samlas när dom ska lägga sina barn, börjar läsa något utav mina inlägg och halvvägs in så sover allihop, t.o.m Lassie trots att hon inte räddat nån den dagen.
Näe jag orkar inte fortsätta, det får räcka så här idag! Ikväll blir det träningsfritt, jag och Danne ska åka iväg och hejja fram Adde på bygget i Jakobsbergshallen ikväll. Han lirar innebandy i "Järfälla Spiders" och ikväll möter dom Västerås, en match som dom på förhand ska vinna men man vet aldrig... Dom kanske är CalconSpiders och då kan vad som helst hända =)
Jag skulle vilja skicka små knubbiga bebisfingrar till alla mammor idag, inte av nån speciell anledningen utan för att jag älskar barn. Speciellt deras små fingrar och tår. Mmm!!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0