Hate life, torsk med 7-5

Jag är ledsen men det var ingen som fick in tipset den här gången heller.... Och jag är ännu mer ledsen för att vi gav bort segern idag mot Vallentuna i en match där vi var bättre än dom. Vet inte riktigt vad som gick fel när vi ledde in tredje perren, en billig kasse och sen var dom inne i det. Vi har inte råd att bjuda på någonting när vi möter ett så pass bra lag som V-tuna och det vet vi. Men det är ändå trist. Man börjar fundera lite på sin egen insats, var jag verkligen bra? Nej. Eller sista två var okej men första perren så tror jag att jag var kvar på taket på jobbet och spikade pappspik.
Det hade varit guld om nån slagit mig i skallen just innan det började och sagt att min lägenhet såg ut som skit. för det är inte okej... Men men, det är svårt att ändra på nu!
Sen börjar man fundera på vad som gick fel i uppladdningen och jag tror jag vet? Jag har vätskeladdat hela dagen, ätit bra och även sovit en timme innan samling.Men sen kom raset på uppvärmningen,  jag sköt av min enda klubba.... Undra på att jag inte var varm i kläderna sen, ny sticka med ny vinkel och hela köret... Tänk er själva att vara på förfest i kostym och sedan när man kommer till utestället så har man helt plötsligt mjukisar. Hur fan ska man kunna göra bra ifrån sig då? Vakterna tittar ju bara på en och garvar.. typ dom förra helgen.... fuckers..

Det man får ta med sig är att vi gör en GRYM andra period och att det var lite liv på läktaren för en gångs skull. Det är nog första gången på 3 säsonger som jag inte hört hur deras keeper andas ut efter en svettig räddning. Och det är ingen överdrift, det är kyrkstämningen i hallen. Har aldrig orkat ta upp det tidigare men publiken får skärpa till sig. Det är trots allt Calcons på isen och dom flrtjänar lite oväsen. men man kan hoppas att det här håller i sig =)

Imorgon är det middag med gamla Tebexgänget och det är mat, vin och sällskapsspel på schemat. Och sjukt mycket skitsnack. Det spårar alltid ur och det ser jag fram emot =) Jag och Tiny ska handla vin och dom andra styr middag och dessert. Som vanligt så ska jag gymma lite och sen  "föräta" lite innan jag åker dit. Jäkligt jobbigt att vara hockeykille alltså, man äter en vanlig måltid 30 - 60 minuter innan middagen, och lik förbaskat så äter man överlägset mest när dom andra är med.... Undrar vad min månadskostnad på mat är egentligen, jag Tror inte den hamnar så mkt lägre än 3000 kr.
Jag kanske ska göra ett experiment. Ta ut 3000 och sen inte dra kortet till någon mat, utan bara betala cash. Så får man se hur långt det räcker?
Näe usch, nu är jag less allt och sängen känns väldigt inbjudande... Tävtt imorgon, skönt! När jag kom hem efer matchen så ångestdiskade jag och städade köket, så imorgon bitti tar jag dammsugaren och gör helgfint. GULD!

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0