God morgon

Bonden är i vanlig ordning uppe med tuppen och sköter om hemmet iom att jag varken har husmor eller djur. Men man vet aldrig vad tomten kommer med.... Sjukt att det är jul snart, dags att börja handla klappar =)
Nu har jag just skrivit färdigt ett brev till min älskade farmor och farfar som jag tänkte knata ner på stan och posta. På så sätt får jag koll på tempraturen ute och kan avgöra om det ska gå 110 eller 140 till Täby Centrum nu på morgonen. Verkar dock som att det blir 60, det är rejält med frost ute och jag har fortfarande sommarsulor. Men men, dit ska jag för Jag och Danne ska fynda oss varsin "scary" utklädnad som ni troligtvis kommer se på Mooobergs ikväll.
Ja det stämmer, Norrtäljes elit ska ut.... det var länge sen nu..typ en vecka... usch! Men vad ska man göra? Halloweenhelg, massor och åter igen massor av pengar på kontot som ligger och brinner i fickan. "ssspeeendeera mig" viskas det med Gollumröst vrenda kväll när jag ska sova.
Nej, ner på stan och pyssla om brevet. Råhärlig känsla att gå med ett brev till en gul låda. Ni borde testa det. helt seriöst. Ibland blir jag sugen på att skriva ett brev till en random adress och berätta hur fina brev är egentligen. Om jag fick bestämma skulle vi skippa epost och gå tillbaka till handskrivet, om än min handstil gör sig bättre på data. Frågan är ju vad som skulle hända med bloggen då? Vi kanske ska göra ett litet test, om jag sätter upp ett papper på min entreíngång som ni kan läsa och sedan ett till där jag tar närvaro. Vore inte det läckert? Nån gång när ni kommer  kanske jag står på andra sidan och vinkar som kungafamiljen, nån annan gång är jag där inne och spelar en pingismatch mot min granne Ingrid 80 år. Nästa gång ni ser mig så står jag där med hennes grå katt, just för att jag vann pngismatchen och därmed hennes kisse. Nån annan gång kanske jag har med mig ett spritkök och en scout ner och bjuder på pannkakor lagade på scoutvis. Jag skulle kunna hitta på miljoner av saker, så jag tror faktikst at den här idén inte är så dum.

Men det vore kanske bättre om jag flyttade in till en gård nära Arlanda, typ på en avstängd landningsbana, så kan folk från hela världen komma och se mig lira pingis och sedan kryssa för att dom läst! Jag skulle kunna stå med två såna där vinkpinnar som markpersonalen har och vinka in er. Missar man att fylla i och jag ser det så blir man fotograferad av en vägkamera som jag styr manuellt på min  gård och sätts upp på en "wanted"lista vid bloggen. Om denne person skulle återkomma vid ett senare tillfälle är det sedan helt okej att göra ett kalsongryck i sann "the mask" stil och sedan tvinga honom äta stora mängder laxermedel utan tillgång till toalett. =)
Jag kanske skulle styra upp chartrade plan märkta med "Bondens Blogg" som går från världens alla huvudstäder en gång per dag så att alla får chansen att läsa den viktigaste skriften just nu.... Storhets? Nej då =)

NU ska jag till  stan, inget mer tjafs! Ha en bra dag =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0