Dagens statistik: 5 puttade bilar

Tror det kan vara någon slags rekord och ett tydligt bevis på att Sthlms län inte är förberedda för oväder av det här slaget..  vart är plogbilen? När han väl kommer, varför kör han inte upp varenda liten gata i hela stan? Ibland är hemlängtan större än medel... Började starkt med att sätta mig själv i skiten... Sen fick jag putta Ragge på jobbet när han skule parkera.Sen fick ajg och chefen undsätta en dam på väg hem från jobbet som stog och slirade i en backe. Efter träningen så hade Grana Gravedigger, vår keeper (schock? knappast...) satt fast sig uppe på Sportisparkeringen... Tur att hokceylag finns =P Det var även den roligaste bilen att putta, totalt blanka däck, vi kunde håna föraren under tiden vi puttade, plus att vi startade ett snöbollskrig efteråt. Jag kan stoltsera med 2 klockrena träffar in i hans instrumentpanel.. men dom var via touch på dig Grana så jag tänker inte betala nån avfuktning ;)
Sen spårade det ur mer, och höll på att sluta med ett avklippt ben och plåtskador. jag hoppade upp på Granas dragkrok på  bilen när han åkte och stog där i 20 m tills han stannade. Vad vi inte hade koll på var att Stickan Stigberg kom  bakom oss, glidandes utan att få stopp på bilen.. Så det slutade med att han dunkade in i Granas bil på sidan, jag föll ner och Grana flög ut ur bilen smått upprörd haha =)
Sen när jag blev avsläppt av Dala hemma så ick jag hjälpa grannen den sista metern in på sin P-plats.. Summan av summarum, 5 fina handlingar (om jag räknar med min egen idiotiska utflykt)  och där har vi en positiv sak med dessa "katastrofer". Folk blir hjälpsamma. Det är inte det klassiska " Far åt helvete, jag har egna bekymmer" tänket längre, utan människor stöttar varandra på ett annat sätt. En liten fin tanke som jag tycker vi alla tar med oss isäng inatt. För imorgon börjar det om igen och då är det förhoppningsvis nyladdade batterier på alla händer och fötter =)
Så från oss alla goda Bönder här, ha en trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Tjejen du drömmer om

Din blogg är söt. Thihi!

2008-11-25 @ 13:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0