Cruise!

Hej alla söndagsmysisar =)
Det är Kapten Vikingbuffet som talar. Igår var det som sagt party party på Cinderella med Timbuktu som dragplåster. Så jag och Danne hade byggt upp värsta förväntningarna om 20-årigt lammkött i långa rader. Tror ni att det var så? Nix!
Ett annat scenario jag hade målat upp var att båten skulle gå under colombiansk flagg, d.v.s fylld med yo yos överallt. När man går ombord så hör man bongotrummor under däck och fraser som "Wazz up", "Jag ska kutta dig", "Är du rasse eller?" och "Ey len!" ekar i korridorerna. Så var inte heller fallet.
Istället så var det Svensson Svenssonhelg ombord på båten. Folk i alla åldrar, nationaliteter, kändes typ som att man var "på stan" inne i båten. men sen när Tax free slog upp portarna så kände man igen sig. Red Bullfantasterna var där, dom tjocka barnen som köper 1000g påsar, tanter på parfymavdelningen som letar efter en parfym med inslag av utedass, kaffeandedräkt och gamla tapeter! Och vi då. Köpte en Razz och lite Smirnoff sen drog vi till hytten och körde igång med ölspel och ombyte. Slutade med att jag och Danne, på väg upp till Timbuktu (30 minuter sena) hamnade i Vinbaren =) När vi kom upp så hörde vi hur en man med Whiskeyröst satt och klinkade på låten " New York New York" och hur skulle vi då möjligtvis kunna gå vidare? Så vi slog oss ner där, önskade "Let it be" och "Imagine", tog in varsin GT och sen satt vi och sjöng tillsammans med den skallige pianisten. Resans höjdpunkt helt klart ? =)
När han sedan tackade för sig så gick vi to the consert och kikade lite på slutet av "Timbuk" innan det klassiska Trancediscot drog igång... Sen är det bara svart =)

Idag har jag och Danne vart på Viking buffé, satt och åt stumt i en och en halv timme. Haha Danne har aldrig varit så mätt i hela sitt liv. Vi har återigen konstaterat att jag saknar botten....
Men det var nice, tacos, kycklingfileér, annat kött, fisk och skaldjur, dessertbord med ost, kex, chokladmousse, mandeltårta, äppelkaka, 3 glassmaker, 3 såser, vaniljpannakotta osv osv. Bra drag med andra ord! Orkar inte gå in på det mer men det var otroligt läckert!


Titta så optimalt det är;
Snyggt klädd, en GT i handen,trevligt sällskap, ett piano.... Så här ser Harmoni ut mina damer och herrar... harmoni, smaka på det? Känner ni? Baren i sig var en Champagnebar så ni kan tänka er atmosfären på ett ungefär, vi två och sen 20 personer till i 60 årsåldern. På andra sidan scenen (som Daniel tittar mot) så låg en restaurang, där fint folk satt och åt när han spelade.... Harmoni, lugn, känsla, quality time. Precis allt det där man förväntar sig när man åker på en 24 timmars kryssning....
Nu ska jag upp på Flygis och mingla lite samtidigt som jag handlar lite frukt och andra nödvändigheter inför morgondagen =) Jag har även ett hemligt, och ganska sött, uppdrag att utföra ikväll. Det är ingne större grej så det känns rätt lagom en sån här dagen efterkväll innan arbetsveckan drar igång!

Trevlig kväll =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0