Äntligen helg!!!

Och vilken helg sen!!! =) En snabbresumé avslöjar match mot Uppsala ikväll, klippning, tandskyddstjaffs ochTimbuktukryssning på lördag / söndag... Wow känner jag rent spontant. Asså WOW!
Idag har vi äntligen blivit klara med taket så det är helt tätt, firades med tårta och Lugna favoriter på radion. Oj oj oj, vilken dag det har varit.... Började bra, redan  imorse när jag åkte av färjan strax efter sex så drog Michael Bolton loss "When a man loves a woman" och sen kom "Ain´t no mountain hig enough".... redan då visste man ju att dagen skulle bli guld och hittills har jag som sagt inte misstagit mig.
Värdet i kvällens match har också ökat i form av vadslagning med Adde och Danne, som ska komma och titta ikväll. Jag har som vanligt haft väldigt stor trut under 3 dagar och hetsat på,  vilket har lett till att vi har kommit fram till följande vad :
Om jag inte sätter in enda enda fin propp så ska jag bjuda dom på McDonalds efter matchen. Om jag sätter in en eller flera så händer ingenting.
Får jag matchstraff så bjuder dom mig på Donken istället och det finns även lite olika typer av utgångar på det vadet. Får jag en femma för nån annat än slagsmål blir det en rak måltid. Blir det däremot slagsmål så står också en efterrätt på spel. Så vinner jag fighten blir det chokladmunk, och torskar jag så får jag bjuda istället... Plus höra det resten av mitt liv.. Som ni förstår så är dom vääääldigt hockeyintresserade, jag tror att dom har sett en puck förut. Näe riktigt så illa är det inte, Adde lirar som sagt bandy i "Superligan", som för övrigt Henke Larsson ska börja lira i nu. Är han lite chef eller? När fotbollssässen är över så känner han att han vill hålla igång lite över vintern... Så han glider in i världens bästa bandyliga... Haha jag vet inte om det är ett bevis på vilken legend han är, eller om det är ett hån mot hela innebandyn som sport. jag menar, det är ju inte direkt så att han kliver in i Detroit Red Wings och chillar lite! Äckligt iof att se honom lira med Zäta och boysen... Känns som Datsyuk skulle kunna servera honom rätt fint efter lite träning, eller?
Näe nu tappade jag tråden, Danne lirar vanlig bandy i Spillan så han vet ju hur man åker grillor iag. Sen ska vi inte vara alltför hårda mot dom bara för att dom valt varsitt alternativ av tjejhockey. Det är helt okej att inte tacklas... Tycka om att duscha med andra killar och fnittra åt Pretty Woman i spelarbussen på väg hem från bortamatcherna. Inget för mig men hey jag dömer ingen.....
Nu ska jag ta mig en liten tupplur innan jag slår på tysk våldstechno, lagar mat och skriker igång vreden som bor någonstans djupt inne i mig. För ikväll ska # 5 vara på tå, var så säkra på det. Hoppas det blir mkt folk också, fredag och rättigheter i baren brukar fixa en hyffsad stämning även bland dom allra mest kritiska Rospiggarna....
Jag är lite besviken på att ingen tippar matchen, det betyder att ingen utav mina läsare älskar ostkrokar lika mycket som mig, vilket betyder att jag inte har nån själsfrände som läser blogen =(   ........ HAHA, orkar inte mer nu så jag avslutar med:
GOOOOOO CALCONS!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0