Vilken dag

God morgon alla tvådagarsbakfulla människor som har städat 1 timme på morgonen och som nu snart ska gå ner i parken och sola i två timmar innan ni ska spela fotbollsmatch. Nähä, det var visst bara jag som var så mongo att jag tackade ja till fotbollen i fredags eftermiddag och tänkte köra en vit helg. Säga vad man vill, men det är ju snudd på fantastiskt hur starkt psyke jag har. I fredags så satt jag och Danne hemma, hade inget att göra.Så det blev grillning...och öl. Sen drinkar, bjuda över lite folk och ge järnet.
Igår måddde jag dinosaurie fram till klockan 6 på kvällen, åt ett glas fil på hela dan och hataade livet. ALDRIG mer sa jag till mig själv.... På kvällen var det grillning ute i Väddö (skitmysigt) och vad händer? Jooo hem och ladda upp med några "Simsalabim"drinkar innan Trädgården innan Mobergs. Och som vanligt är man så jävla snygg när man är hemma, och hela vägen ner på stan så det finns inte en chans i helvetet att brudarna inte ska hänga som klasar på en.
Sen vaknar man. Kommer ner, sitter och snackar med booooysen, dricker mer och mer så man blir ännu snyggare. Men ignenting. Jag ska börja leta tjejer på andra ställen tror jag, the one finns nog inte på Mobergs. PRECIS här och nu så bestämmer jag mig för att inte vara på Mobers en enda gång förrän mitten av juli. Och det kommer att hålla, tro mig=)
Jag har nämligen semester den 19 juni till den 9 haha så det är inget jättetungt vad... Två helger jag måste klara mig..... You go boy!
Nu ska jag ringa mina små stjärtgossar till vänner och släpa med dom ut i solen. Försöka, utan framgång, att övertala dom att lira fotboll med mig ute i Lohärad. Jag ska be på mina bara knän och sen försöka ge dfom dåligt samvete, grina, gråta, skrika, bita, massera, smickra, flirta, lova osv osv. Jag vill verkligen inte lira själv idag. Men vem vet, rätt vad det är så har dom nån skitstor kille i motståndarlaget sopm gör slut på mitt lidande. Eller så kanske det sitter typ en skitsnygg tjej på läktaren, som älskar att ta hand om misslyckade människor på grund av sina starka moderskänslor och brist på kärlek som liten. OM hon nu skulle sitta på läktaren så är jag övertygad om att hon skulle falla pladask för mig på grund av min uteblivna talang =)
Nej nu urartade det lite grann, jag hatar när jag tappar spåret. Det där med tjejen skulle aldrig ske, för jag är kung i fotboll. Skulle jag få ranka mig själv så skulle jag nog hamna strax under den svenske Capten och mittbacken, världens kanske manligaste fotbollsspelare. Titta på den pondusen. Oj oj oj! Dessutom har jag vita skor och har skiiitsnygg löpstil, bra teknik och ett jävla skott. NOT.
jag orkar inte tjaffsa mer, börjar få ont i huvudet. FAN va livet är härligt=)
För övrgit så hittade jag ett fågelbo med ägg i i torsdags i lusthuset jag och Andre renoverar. Senare visade det sig att det fanns ett till bo, utan ägg i den andra delen av huset. Och då slog tanken mig. Tänk om det är ett övergivet fågelsommarlusthus? Tänk om jag hittat barnkammaren och stora sovrummet och nu bara hade köket och vardagsrummet samt utedasset kvar? Jag började febrilt leta under dom kvarvarande takstolarna och döm av min förvåning av vad jag hittade... Ni kommer knappt att tro att det är sant!
Det var absolut ingenting som tydde på ovan nämnda saker. Alltså inte minsta lilla lilla tvivel rådde om att det inte fanns några fler fågelrum i huset. Och vad tyder det på då? Joo det är ju självklart så att under 90 talets högkonjunktur i byggbranschen så passade världens sista dronter på att ta ett lån för att bygga sin drömkåk för att rädda sin art.
(Jag skulle vilja flika in att det var alltså INTE Sid och gänget i Ice Age som tog kål på dom sista dronterna under den där melonjakten, utan jag har nu upptäckt spår som kommer att få vetenskapens alla forskare världen över att häpna)
Men som för många andra gick det åt skogen när ekonomin vände och lånen steg i taket. Så dom gjorde det enda rätta för att försöka överleva. Dom gjorde två "låtsasdrontägg" för att lura banken att dom höll på att återbefolka jorden med dronter, och gav sig sedan av på en backpackersemester i Thailand för dom pengar dom hade kvar. Så här i efterhand så är det ju många frågor som dyker upp i min skalle iaf. Varför sa dom inte som det va? Varför flyttade dom inte in på Skansen? Hur mycket fickpengar brännde dom på Changöl och var köpte dom sina sista fake t-shirtar?
Det här är frågor som troligtvis aldrig kommer att bli besvarade, i o m att ingen letar efter dom här två dronterna ännu.
Det enda jag kan säga till er alla där ute, är att ni kan hjälpa till! Ni gör skillnad! Så hör av er till mig, så ska jag ge er mitt kontonummer så kan just NI, vara delaktiga i mitt sökande efter dom sista dronterna.
Tack för mig

Kommentarer
Postat av: Daniel

Du är ju såååå jäkla sjuk!!!!! haha

2008-06-02 @ 00:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0