Mumsigt med måndag

Jag vill börja med att tala om för alla hur mycket jag älskar måndagar!!! Man är alltid som piggast på måndagar, gör alltid mest rätt på måndagar och älskar allting mest på måndagar! Vill inte gå in på några detaljer men man kan väl säga att jag inte förtjänar mitt liv idag =)
Insåg även att mitt liv inte är så bra som jag tror idag, på ett väldigt brutalt sätt. Stod på taket och spikade när jag hörde en fiskmås skrika. Vände mig om och såg hur han satt strax nedanför mig med en liten babygädda i munnen, skrikandes som en jävla dåre efter något. Någon sekund senare landade en till fiskmås, en biatch, och dom körde "Lady & Lufsen" med gäddan. Och då kom jag på mig själv med att först stå och le och det hela, funderandes på om vårkänslor också gäller i djurriket (vilket jag kom fram till att de gör), och sedan insåg jag att jag var lite avis på fiskmåsen :O Och då menar jag inte på grund av den lilla gäddan. Utan jag stod å funderade på hur kung han var i det läget! Ja men tänk er själva, ge sig ut på vattnet och fånga färsk mat till sin date, sedan köra Tarzanvrål i 4 minuter för att få hennes uppmärksamhet. Sen när hon landar så ger du bort all din mat utan snack och ser sedan på när hon äter den  ute på en klippa i Skärgården, tillsammans med dig. Vad tror ni skulle hända om en kille gjorde så mot en tjej? Joo givetvis så skulle han få ligga! Han skulle få ligga tills han tappade sugen och trots det skulle han få ligga vidare. Han skulle ha julafton varje dag. Hon skulle gå ner på knä och fria, trots att det inte är slutet av februari på ett skottår! Han skulle bli hembjuden till hennes föräldrar, och svärfar skulle möta honom ståendes på knä med nationaldräkt och rosenblad. Kanske en röd matta, lite skumpa och två små dvärgar med trumpeter!
Tankar som slår mig, och som säkert var syftet med måsens handling också!
Nu ska jag göra lite mat, för ikväll blir det gym innan hockeyträningen så det gäller att ha tanken full =) Tror jag ska vara Foppa på innebandyn idag, eller Gretzky!!!!
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0