God morgon alla tjurfäktningshatare

Sitter nyduschad och hatar Spanien mer än måttligt! Igår hade vi myspys på Trädis med mat och dryck, mycket dryck=) Och allting var sådär läckert som det ska vara en sån dag. Morgonen började med att jag och Adde vaknade upp från fredagens aktiviteter, städade upp lite grann (jag städade och Adde låg i soffan) ocg duschade. Sen dök 2 man från bygget upp så vi åkte ut till Havspiren och tog en plankstek och två öl, och vips var man snygg igen=) Kan för övrigt rekka plankan till alla er matfantaster som läser min blogg, fy fan vad god den var alltså! Biff! Sen så åkte vi hem till mig igen och lirade NHL på Xbox, och det känns jääääääävligt bra att man är lika överlägsen på det som på allt annat vi gör ihop. Eller okej, det finns dom som är bättre än mig på att spika dyckert och pappspik, i övrigt är jag nog bäst på allt =)
Under eftermiddagen så droppade det in bygg-bobbar eftersom och vi var nog runt 10 man som gick ner till Trädis klockan 17! Väl där så började vi nyttja våran Tysklandsleksak, "Die Tröte!" var 10 minut för att annonsera hur länge det var kvar till avspark. Inte så populärt första 3 gångerna jag blåste och Ragge skrek, men sen tog det sig hos dom flesta... Dom var ju rätt snabblärda så efter ett tag satt barnfamiljer och lugnare sällskap med händerna för öronen var 10:e minut haha, så vi var rätt nöjda. Senare under kvällen då övriga gäster började vara lika snygga som oss, så gick Die Tröte runt runt där inne. Är dock lite besviken på 90% av alla som försökte, för dom klarade verkligen inte av det.
Så man kan ju fråga sig vart vårat land är på väg, när vanliga Svenssons inte kan leverera ett vanligt simpelt blåsjobb? Näe jag tycker det är förskräckligt! Jag vill även flika in att jag är mästare på Die Tröte också, bäst drag i mig=)
Nu ska jag strax hoppa in i duschen och göra mig lite frukost, sen bär det av in till Sthlm för att träffa farbror och farmor. Ska bli skitmysigt=) Jag hoppas på en bra dag med släkt, gratis fika och ett strååååååålande väder.
Ikväll ska det sedan börja packas för semester!!!!!!!!!!!!!!! =) Jag jobbar min sista dag nu på onsdag och flyger sedan hem torsdag morgon för 3 veckors semester med myyyyyyysfamilj! Så alla ni som tänkte besöka Bondens hem med chokladaskar, blommor, pengar, mutor, chipspåsar, godis, 2backar läsk, en cementblandare samt ny inredning. Ni får helt enkelt bärga er till den 19 då jag landar igen, eller så kan ni ju alltid skicka det med expressleverans? Jag skulle även uppskatta om ni körde hela vägen upp till mig för att lämna choklad, och ssedan åkte hem igen. Det hade varit läckert!
Nu tappade jag bort mig lite, det är nog första gången i bloggens historia som det sker.... Jag satt även och kikade på lite gamla inlägg för några dagar sen, och det är ju verkligen mycket lärdomar mellan raderna i texterna. Typ som Woxxas Fjällrävskommentar, nu vet ju alla, inklusive han, att Fjällräv INTE är en hundras. Det står inte, men man kan ana det genom alla garv som följer! Kan iof innebära att det inte var en så ovanlig hundras som fjällräv, utan typ Cocker Spaniel, och då har jag ju dragit förhastade slutsatser. Det kan också vara så att det är en så ovanlig hundras att jag trodde att jag var den enda människan på jorden som visste vad den hette, och därför började garva åt att han hade döpt den till samma namn trots sin låga iq. Det hade också varit komiskt. Det kan ju iof också ha varit så att det inte var någon hund med i sammanhanget, utan att vi bara droppade en dialog ur tomma intet. Och då är det ännu sjukare att han säger Fjällräv! Det skulle också kunna vara på exakt samma vis, men att jag också tänkte på en Fjällräv när man nämner hundras, och då är det brutalt sjukt. Det kunde också ha varit så att alla vi sa var exakt motsatsen till det den andra av oss tänkte, vilket i sin tur på något vis matchade till det den andra av oss sa, och då är det ju också lite komiskt. Kan också ha varit så att jag bara tänkte på dialogen, men aldrig sa den, men Woxxa fattade att jag sågade honom på bloggen ändå? Och då börjar vi snacka telepati, vilket är ett alldeles för djupt ämne för en bakfull människa som ska åka in till farmor från Norrland inne i huvudstaden för att ta en fika och umgås!
På tal om fika, såg för övrigt att det var Sparbankens dag nere i parken igår, vilket drag va? Vilket evenemang! Jag var själv inte där men det skulle tydligen ha varit något kopiöst mycket bankmänniskor där som gjorde ännu mindre i ett ännu långsammare tempo än vad dom vanligtvis gör när man har ett bankärende efter jobbet, är lite småstressade, trött och vill hem. Nej det var ingen känga till er portföljare, det var en hyllning till den utrodade dronten som också var väldigt seg.
Öj! Kom på en god idé! När Bondens blogg fyller 1 år så ska jag också anordna Bondens dag nere i Trädgården. Det ska vara polkagris tema så allt ska vara målat i röd och vitrandigt och överallt ska det springa folk med små grisar som dansar just polka. Dagens "stora event" ska vara en joddlande polisman med en knorr på rumpan som cyklar enhjuling på scenen där, ackompanjerad av Norrtäljes stråkorkester pokjar 98! Vilket syn det skulle vara, och vilket drag. Sen skulle jag sitta i ett hörn och berätta för alla hur det var när jag var liten och växte upp. Hur samhället såg ut och vart jag fick min första kyss av min manliga mattelärare i lågstadiet. När vi åkte till Karibien tillsammans följande år och hur otroligt stor krukväxt han hade hemma i sovrummet.
Satan vad less jag är mig själv, och hungrig!
Ha en bra dag allihop, försök att inte gå vilse!


Kommentarer
Postat av: Michaela

Varför är det så att man alltid får dagens skratt när man läser din blogg? Skriv en bok, skriv din autograf i den och skicka den till mig. Tack hejdå!

2008-06-16 @ 12:29:53
URL: http://michaelaronneborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0