God kväll

Tjaa, vad skriver man en kväll som denna? Har varit i grillartagen med danne ö, w och Jocke a, sedan kubb med samma herrar, storebror ö och Bea o Anna. Jag har med andra ord syndat mot mig själv ikväll. Jag lovade att aldrig spela kubb på hela sommaren för att jag blir så irriterad när jag missar. Det är ju så fruktansvärt simpelt, denna djävulens sport, men likförbannat så går det inte. Första matchen blev iof seger, så då blir man ju lite glad. Men sen spårade det ur, vi hade typ 15 meter stor spelplan och fokus minus 10. Så sista matchen drog ut på tiden, typ 30 min... Så nu har vi alla lessnat på livet och åkt hem, och jag sitter här och längtar tills väckaren ringer imorgon. Ska bli så jävla skönt att inte vara ledig längre så det är svårt att beskriva. Imorgon tror jag även att jag ska inleda en tung träningsperiod fram till den dag jag åpker hem. Varför vet jag inte, men det känns som att jag behöver röra lite på mig nu. Mitt psyke har tagit en del stryk efter helgen av en rad olika anledningar. Och jag känner att jag måste träna ut missnöjet. Så svårare än så var det visst inte =)
Kul även att Tyskland gör sitt jobb i sin öppningsmatch just i detta nu, 1-0 mot Polen och jag antar att dom kommer öka på det relativt snart! Jag gillar nog fotboll rätt mycket ändå, skulle jag få välja mellan att se en VMfinal i fotboll eller en VM final i hockey, så väljer jag ju helt klart hockeyfinalen före. jag tror nog att jag hellre ser en träningsmatch mellan Skellefteå AIK och Djurgården IF än en VM final i fotboll. Däremot så är jag inte beredd att se en träningsmatch mellan DIF och SSK före en final, och det säger en del!
jag glömde bort en sak angående kubbspelet för övrigt...Eller jag tänkte mörka, men det finns nog andra personer som kommer nämna det i alla fall. När vi lirade den sista matchen så låg jag och tjejerna under med typ 5 kubbar. Men vi kämpade oss tillbaka (mkt p.g.a att tjejerna började stå framme vid kungen och kasta) och jag kunde på egen hand avgöra rysaren med ett "mellan benen"kast på kungen. Målgesten som sedan följde var i sin egen klass inom kubbsammanhang skulle jag tro.  Jag löpte ut mot grusgången(vi var i parken) och vevade med armarna likt en kungsörn som triumferande har fångat ett byte. Men sen hände något som kungsörnen inte hade räknat med... Det var jättetorrt i gräset så när jag vände så slog jag undan benet på sig själv, och föll liksom i slow-motion samtidigt som jag flaxade med vingarna. Garven som följde efteråt var öronbedövande och jag msåte erkänna att glädjeruset utbyttes mot en känsla av förnedringe på bara bråkdelen av en sekund..... Men det bjuder jag på, det är ju inte direkt första gången jag lyckas med en sån här grej och säkerligen inte sista heller =)
Nu ska jag kika klart fotbollen, göra lite mat till imorgon och sedan sluta dom blå om inget oväntat sker =)
Sweet dreams everybody!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0