God dagens alla blåstälskare

Idag har nog varit den sjukaste väderdagen på mycket mycket länge, det har blåst stumt hela dagen. Sen blir ju saken inte bätre av att man står nere vid havet och snickrar i ett hus med panorama fönster.....utan fönster! Träningsvärken från gårdagens löppass har checkat in i ben och rygg, så jag har gått som en våldtagen grottmänniska idag. Ett tag blåste det så jävligt att jag funderade på att bygga mig en drake och flyga iväg till varmare land. Men det var rätt komiskt när jag tänker efter, stog på en ställning med träningsvärk och höll på att blåsa ner, samtidigt som jag försökte spika tak med dyckert. För er som inte vet vad dyckert är, kan jag tala om för er att det är djävulens mest utstuderade uppfinning. Det är kort sagten jätteliten tunn spik, som man ska slå in i brädor för att dom sedan ska gå att dölja lättare än vanlig spik. Behöver jag säga mer?
Jag trivs som bäst när man inte behöver ha någon känsla alls, inte tänka, inte fundera, inte mäta, inte vara försiktig, utan bara köra! Då trivs jag som fisken i vattnet =)
Men nu var det dyckertdag som sagt...Så jag har varit farligt nära adhd gränsen stundtals, och tvingats andas lugnt för att inte tända eld på skiten och beställa ett lass cement och begrava skiten med.... Istället har jag tagit mellan 10-20 smällar på fingrarna samt måttat galet och sågat om några gånger, med ett stort leende på läpparna. Det är trots allt inte varje dag man får dyrka djävulen 8 timmar i sträck, känna lite av hans givmildhet på fingrarna och samtidigt få betalt för det.... Så summan av karrdemumman så var det värt det. Skönt att det blev klart också för mina fingrar pallar nog inte en dag till. Så dagens Slusksak är dyckert, keep it away!
Nu ska jag kasta i mig en macka och sedan bege mig upp till gymmet för ett lättare bröstpass och lite annat smått och gott =) Sen blir det ner till Trädgården och middag med Woxxa innan fotbollen drar igång!!!! Öhman kanske ansluter också, beroende på humör =)
Ska bli mysigt att titta på Sveriges första match, eller deras första steg mot fiasko som jag befarar. Tror det blir en poäng under hela VM:et för vårt kära landslag... Hoppas jag har fel!!!!

Ps. Såg "The number23" med Jim Carey i söndags innan min match, vet inte om jag nämnde det... Men den är i alla fall riktigt bra, imponerande att Jim gör bra ifrån sig utan sina grimaser... Han är kung :D
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0