Tack!

Jag har suttit ett tag och funderat på hur jag ska skriva detta inlägg. Ska jag såga rätt av vid fotknölarna i vanlig ordning, eller, ska jag försöka hitta en annan vinkel. Jag föll till slut för förslag nummer två, så här kommer det;
Tack så mycket Viktor Åkerlund för att du finns! Du förgyller mina vardagar i arbetslivet och bjuder alltid upp till dans. Jag har ingen aning om hur du lyckas jämnt, det vet du inte ens själv ibland. men det blir titt som sätt magiskt roligt.
Och idag har varit en alldeles förträfflig dag ur den synpunkten!!! Morgonen började med att han studsade in i bilen, lycklig över att Hammarby vann sin fotbollsmatch igår.
Citat:
-"Fan så skönt att både DIF och Gnaget torskade och Bajen vann!"

-Vilka mötte dom då?

Ljungskile!

Och det är där det roliga ligger! Svårt att beskriva på bloggen, men Viktor har inte MGV i svenska om jag säger så. Han sa "Ljung-Shile" hahahaha!
Och kompis som jag är, så sa jag ingenting till honom om hans uttal. Gud ska veta att jag var sugen, men jag bet ihop av en strimma hopp om större succé. Och min bön hördes. För i fikarummet så drog han iväg samma uttal igen, till 15 gubbars förtjusning hahahaha =)
Vi satt även och disskuterade höjdhopp på rasten, och då gjorde han bort sig BIG TIME! Satt och sa att 2.45 var närmare 3 meter än 2,5 haha. Till slut så kom vi, tillsammans med honom, fram till att han räknade en meter som 60 cm. Då  blev jag tvungen att fråga honom hur lång hans tumstock var. Som han för övrigt brukar VARJE timme på sitt jobb... INTE okej att vara så yr. Men vi skulle inte såga... Så tack Viktor, tack för att du är min lilla älskling!
han har fler klassiker, typ salami. Där har han ett lite exotiskt uttal, saaalaaami. Riktigt fult!
Hmm, vad har han mer för fina flosklar.  Hahah just ja, dn här vet han inte om själv än, men vi har lurat i honom att Rödspätta är en dansk röd korv hahahahaha =) Fattar ni hur bra jag har det på jobbet eller? TAAAAAAAAAAAAACK!
Som straff för alla flosklar så höll jag, Adde och Danne fast honom och klippte av hans lugg med en plåtsax i eftermiddags haha =) Så nu sitter han hemma och försöker reparera skadan... och till vilken nytta?
"Firmafest" på fredag och lördag och då haqr vi lovat honom att han ska rakas =)

jag tänkte avsluta denna hyllning, med att säga att Viktor trodde att vi var i mina trakter ( Norrland ) när vi passerade Jönköping på väg till Tysklnad med jobbet... hahahahahahahahahaha
Och här kommer finalen, en tabbe förra veckan, som jag var tvungen att ta en bild på;

Viktor frågade Adde vilken skruv vi skulle ha till gipsskivorna vi höll på med för dagen.
Adde svarade att han skulle ta dom i den stora lådan.
Viktor plockade upp mittenlådan........
I rest my case

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0