"O´boy vilket vackert väder"

Fy fan vilket väder det är idag, jag klarar inte mer!
Jag har jobbat ute i solen sen sju i morse med att förbereda en husgrund för gjutning. Man ska inte klaga när vi väl har det så här varmt, så jag har undvikit det så gott det gått. Och det har straffat sig!
Jag blev som sagt rakad i fredags eftermiddag, så jag såg ut som ett litet Tjernobylbarn med en vit rand längs huvudet.... Lagom kul inför en duppelpipa inne i stan, med skyhöga förväntningar på att fånga en noshörning.
Istället tvingades jag ha en stor vit "yo yo" keps båda dagarna och ett självförtroende som knappt räckt till en skadeskjuten marsvinsunge. Och det trodde jag var straff nog liksom... Hej på´re!
Idag så har jag såklart glömt bort att mitt huvud är känsligare än övriga kroppen mot solen. Och det kom jag på  när jag satte mig i bilen och det luktade entrecote... Vågar inte titta i spegeln, för jag antar att det är ett jättestort ollon som stirrar tillbaka på mig...
Men ollon kan ju vara relativt fina så det skulle kunna klä mig, man vet aldrig innan man provat.
Så idag ska jag gå omkring och se ut som ett ollon oavsett vad jag gör. jag ska se ut som ett ollon när jag äter, när jag tankar och tvättar bilen, när jag gymmar, när jag kommer hem och sitter vid tv:n eller datan, när jag borstar tänderna, när jag ligger i sängen osv osv. Jag tror jag ska göra lite roliga rörelser sen när jag lägger mig för att roa mig själv. Typ "Snöängeln" och sånt, jag är lite sugenpå det. Iband när jag vaknar på morgnarna och har bokstavsproblem så brukar jag sätta upp benen längs väggen och pendla med dom fram och tillbaka. Skitkul, try it noooooow! =)
Sen skulle jag vilja tala om för alla er som läser min blogg att jag finns i verkligheten. Man kan gå på dejt med mig t.ex. Man kan ta med mig hem till föräldrarna på middag. Man kan ta med mig ut på picnic och berömma mig för mina fina ögon. Man kan ge mig allt man har, inklusive sin brors Xbox 360 och säga att pengar bara är material, jag är rent värde. Man kan sitta på filmkvällar med mig, med en massa godsaker och hålla om mig och se på animerat. Så länge jag får välja film. Eller var med åtminstone!
Så alla ni som trott att jag är en fiktiv cyberproduktion av Microsoft, framställd för att tillfredställa alla kvinnors dröm. Och även pojkarns (till rätt pris då). Tänk om, jag finns i verkliga livet och jag är så här snäll, rolig, snygg, söt trevlig, god och glad, stark, rik, självständig, lyhörd, oegoistisk, varm.....
och just ja, Ödmjuk! =)
Nu ska jag ta tag i livet och äta lite mat innan jag styr upp min bil. Den måste ju vara fin inför torsdagens tripp till Norrköping =) LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOVE LIFE RIGHT NOW!!!
Kanske hoppar in en snabbis ikväll om jag lyckas med nåt utlöver det vanliga, take care now!

Kraaaaaaaaam på de

Kommentarer
Postat av: Daniel

SPÅÅÅÅÅÅRAT

2008-07-30 @ 08:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0