Kalamazoo

Hej hopp, lingonbuske!
Kom just hem från jobbet på ett ovanligt vis, löpandes. Jag bestämde mig för att ta tag i mitt och Dannes vad idag, och betade av första sträckan mellan Penningby och Flygis. Kändes oförskämt bra till en början, typ första 7 km. Sen fick jag lite motivationsbrist och gick ned lite i fart innan sista kilometern då jag ökade igen. Men hem från Flygis gick det inte i raketfart direkt. Asså jag kan inte hävda att jag var snabbare än mig själv 3 km innan jag la av. Men jag kan å andra sidan inte heller säga att jag var långsammare än mig själv 3 km innan, i o m att jag inte hade nån klocka. Men det kändes så. Men så kan jag ju inte helelr säga. För jag kanske var snabbare än mig själv efter Flygis, sett till energiförbrukning m.m. Men det kan man ju inte heller avgöra saken på. Hur snyggt vore det om man avgjorde allt från 100m häck, till kula, till maraton, till rodelåkning på energiförbrukning. Det skulle nog innebära att alla OS-medaljörer skulle väga nånstans mellan 150-250 kg i snitt, samt att deras höghöjdsträning på försäsongen skulle bytas ut mot högkaloriträning. INTE okej! Vi idrottar för att hålla oss i form och må bra som människor, inte för att vara feta.
Så jag röstar helt enkelt nej till min egen fudnering runt energin och kommer fram till att jag var seg som ett jävla as sista biten hem. Jag var så seg att folk stannade och pekade på mig när dom gick om mig. Pensionärer ven förbi på sina permobiler i alla riktningar och jag bad till gud att ignen av dom skulle kasta ut en benprotes eller lösgom på mig.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH jag orkar inte med tjaffsandet jag utsätter mig själv för. Värdefulla fudneringar jag har egentilgen? Jag skulle behöva ett inspirerande tal, från någon man som befunnit sig i Afrika under längre tid utan att varken lärt sig språket eller blivit solbrännd. För det är så man lär sig mest här i världen! Åk till ett land, stäng in dig på ett hotellrum och läs om landet. Egna erfarenheter är grymt överskattat. Se på mig, jag jobbar varje dag utan att lära mig något. Skulle någon be mig lägga ett golv imorgon på jobbet så skulle jag inte ha en aning om hur man gör. Utan jag läser mig till det!
Så nu har jag 2 morgnar i rad läst på bruksanvisningen hur man ska göra och sedan satt igång. Och om jag mot förmodan inte förstår bruksanvisningen så försöker jag först på egen hand, och misslyckas. Sen kommer nån av dom andra byggarna och "gör en liten historia" av golvet. Och då sitter det direkt!
Jag vet inte riktigt vad jag försöker komma fram till här, känner mig rätt vilsen. Men jag ska försöka tala in min blogg på ett hörband, kassettstyle, och sedan börja sälja det på stadens torg.
Näe nu får det fan räcka alltså, vad lider jag av?

Ha en bra kväll allihopa, imorgon börjar arbetsveckan på allvar. Skönt att man värmt upp med 18 timmar i helgen.... Kaaaaching =)
Ropen skalla krusbär till alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0