Jag måste vara mongolid!!!!


Hej alla bloggisar, det är supermongot som talar! Idag så har jag gjort så många misstag på så kort tid att jag borde få stå med i Hall of Shame through all times!!!!!!!
Jag har vart i Åkersberga/Stockholm hela helgen och festat, åkt båt i skärgården, gått på Grönan osv osv.... Det har hänt en massa skit, men allt överskuggas av min hemkomst idag! Jag vet inte om jag ska skratta, gråta, skämmas, vara irriterad, nonchalant, sur, arg, ledsen, allt jag vet är att jag har gjort något helt otroligt  som blir en klassiker att minnas =) 
Jag kom hem vid 4 idag, och ser min Ford stå och rosta uppe i backen. Så jag får ett bakisryck och sätter ut skiten på Blocket för 1000 kr för att bli av med den. jag kladdar inte ner miltal eller nånting, för det är ju ändå bara 1000 spänn tänker jag. Jag orkar inte köra den till skroten så bara nån hämtar den så är jag nöjd... Men det var inte så bra tänkt skulle det visa sig =) Så här gick det till;
Det ringde ungefär 8 minuter efter att jag fått ut annonsen och det var "Hasse" som bara skulle ha bilen. Han kom från Sthlm så jag var tvungen att lova att hålla den åt honom. Jajjemänn, inga problem sa jag, lycklig över att slippa skiten. Så jag går ut ur lägenheten med bilnyckeln i högsta hugg för att varmköra den lite, den har ju trots allt stått i 6 veckor. Går ut och bilen startar med ett vrål, (det är ju en gammal racingbil som ni vet) så då kändes allt kanon. =)
Sen började skiten.
När jag kommer tillbaka inser jag att min lägenhetsnyckel ligger inne i min låsta lägenhet... PANIIIIIIIIIK!
Löper till Woxxa som har min extranyckel och löser det med kniven mot strupen. Sen kommer då "Hasse" till Norrtälje busstation och jag möter honom där, och han börjar kika på bilen... Det enda roliga är att det inte är någon Hasse som kommer, utan två turkar, far och son, 25 och 50 år... Så jag blir lite tveksam och frågar dom var dom kommer ifrån, (notera mitt utseende för dagen, kanske inte den mest passande för att göra  affärer med utlänningar.... men det är tydligen dom som ringt mig ( deras polare, jag är 100 % säker på det) . Så frågar han vilken färg bilen är, för den såg tydligen ljusare ut på bilden enligt honom.......
-Jaa den här svarar jag. Och tänker hört talas om solljus?
Sen börjar han gnälla om rost osv osv, och blir allmännt otrevlig, och jag är väldigt nonchalant tillbaka. För mig är det ju bara 1000kr och jag har skrivit i annonsen att den är rostig och fått nedslag på det. Jag skrev till och med att "karossen inte är mkt att hurra för".  Så jag skiter väl i hur den ser ut, det är ju inga pengar och värdet på dom nybytta bromsarna t.ex går högt över pengarna jag begär för skiten.... Så kommer tabben som ställde till det BIG TIME!!!
Jag hade tydligen skrivit i annonsen att det var en 95:a, när det i själva verket var en 93:a.... Och nu blir det otrevligt... Dom börjar snacka på typ arabiska mellan varandra, och han gaggar om att jag lurat dit honom från Sthlm. Han vill veta om jag har lurat honom eller om det är en 95:a. Så jag säger att vi ska åka till min lägenhet och titta i pappren... Efter lite gnäll går han med på det, så vi åker hem och sen på parkeringen börjar han tjaffsa igen. För då har Walle ( han var med och hjälpte mig med utelåsningen osv.....) sett på dragkroken att det är en 93:a... så jag säger ju det, och ber verkligen om ursäkt. Då börjar han kräva mig på bensinpengar för att han åkt hit i onödan, men jkag säger att det bara är att glömma det.
- Ledsen men det funkar inte så, antingen tar du bilen för 1000 kr eller så åker du här ifrån. sa jag lite irriterat. Sen kom nästa tabbe, som förstärks av mitt utseende. Han sa såhär;
-Om det var ombytta roller så skulle du ha tänkt att jag var en jävla svartskalle när du åker härifrån.
-Jaa, svarade jag helt ärligt...... Och kom sedan på vad jag sagt.... Shit täntke jag.. Men han blev bara paff och sen blev det tyst en stund. Sen bad han att få se på pappren på bilen (skönt tänkte jag, han kanske köper den torts allt) så jag sprigner upp i lägenheten och inser rätt snabbt att jag satt mig i skiten. (Under tiden som jag är där uppe så stod dom tydligen och hade en vild debatt på okänt språk enligt Walle....)
Jag har nämligen slängt ALLA papper på den i samband med att jag ställde av den. Vilket innebär att jag omöjligt kan sälja den idag.... Och mitt i hjärnkrisen så stövlar Öhman in i dörren och garavar i sinne. Så jag bestämmer mig för att inte sälja biljäveln till honom. jag är vid det här laget ganska ställd av situationen, i och med att jag är irriterad på dom men innerst inne vet att jag har varit en jävla åsna. Så jag går ner till honom, ger honom en hundralapp och säger att det inte blir någon affär.
-Vadå ingen affär?
-Jag tänker inte sälja min bil till dig, ta pengarna och åk härifrån.
"skdjaskfjaskjfas askdfkasdkaskda kasdkasdkasdkas dkasdpfhosdfopbj" var väl ungefär vad han sa, tyvärr så har jag ingen tolk udner mina affärsmöten, men jag gissar att han kallade mig för nazijävel elelr nåt och bad mig brinna....
Men han åkte i alla fall. Efteråt så satt jag och Walle och Danne och garvade arslet av oss, och funderade lite runt det som hänt. Vi kom fram till att jag är den största idioten på vår jord, som inte insåg att det faktiskt finns folk som bryr som om en tusenlapp... men att det ändå var jävlgit skönt att dom fick åka hem eftersom dom först lät en svensk kompis ringa, och sedan var så otrevliga mot mig, även om jag förtjänade det. Dom var otrevliga redan innan årsmodellen framgick så nåt lurt var det allt. Hoppas bara inte dom spränger min lägenhet ikväll =)
Sen åkte vi och badade och jag spräckte trumhinnan i ett dyk. Så nu sitter jag här, och kan jag göra visselljud ur örat, har kvar biljäveln med 100kr mindre än när jag la ut den, har betett mig som ett arsle oavsiktligt mot två snubbar från Sthlm och framförallt framstått som ett arsle bland mina vänner... och nu bloggläsare då.. Så håll till godo allihopa, för det här är nog ett av få misstag R.E gör i sitt liv =)
Som krydda på moset så rigner väckaren halv sex imorgon och det ska vara strålande väder men jag jobbar inomhus. Och övertid också...LOVE LIFE


Dröm sött alla Blocketfantaster, och glöm inte att det bor en mupp i oss alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0