God afton alla!

Hej hopp, leksaksbil =)
Idag så har jag haft en oerhört lyckad dag på jobbet! Började morgonen med att åka till Beijer för att hämta ut lite Pärlspont till bygget, men insåg på plats att jag glömt brädbiten på jobbet föregående dag... Så det var bara att sätta sig i bilen och åka vidare! Som tur var så behövdes inte materialet förrän nästa vecka så jag har en ny chans imorgon =)
Sen var det OSB skivor och gipsning på schemat! Vi var 4 ungtuppar som bombade på med det och det gick med en himla fart, och till slut lite för fort.... Jag körde en surfingtur på en skiva när jag sprang som mest, som resulterade i att jag har ett 3*2 cm sår på höger knä samt en sönderrispad handled på högerarmen. Och som vanligt så började jag asgarva i samma ögonblick som jag landat. För det första jag gör när jag har ramlat, är att se fallet framför mig och då kan jag inte hålla mig. Sen tänker jag på att dom andra har sett och hört sdmällen och då blir det bara för mycket =) Så vi var 5 man som asgarvade åt mina surfingkunskaper, men bara en som hade ont... Vilket jag självklart inte visade, man är ju hård som sten =)
Sen gick dan rätt bra, inte så mycket övertid idag heller så jag kom till gymmet i hyffsad tid.... Körde ett mysigt ryggpass med Viktor och sedan blev det bastu och dusch! Som vanligt spårade det ur lite i duschen, idag beroende på en finne. Vems finne och var den satt tänker jag inte tala om, men det var NASTY =)
Sen gick jag ner i hamnen och tittade när Ostindiefararen Ghöteborg la ut från kajen ( stort skepp som ser ut som ett sjörövarskepp typ) och bombade sönder mitt hjärta med sina kanoner. Rätt mäktigt faktiskt!!
Jag hade hoppats att kaptenen på båten skulle göra ett litet practical joke och ladda med skarp amunition, men blev som väntat besviken. Då slog mig tanken att man egentligen skulle dryga sig lite mot dom istället. Så jag sa till mina kompanjoner på kajen att vi skulle klunsa, och förloraren var TVUNGEN att utföra uppdraget om båten någonsin kommer tillbaka till Norrtälje. Så länge vi lever. Det gick ut på att man skulle klä ut sig i Batmandräkt, ro ut i en liten gummibåt och lägga sig mitt i vägen för skeppet, och sedan skjuta på det med ett sånt där litet leksaksgevär som låter som ett riktigt. Och man var tvungen att stanna tills man blev nedskjuten eller omhändertagen. Som tur var gick in gen med på att klunsa, för jag har en känsla av att jag hade torskat. Fatta ångesten att veta hela sitt liv att man kanske måste åka ut i Batmandräkt och skämma ut sig. Man skulle typ vakna mitt i natten, varje natt i resten av hela sitt liv och skrika skepp ohoj rätt ut i mörkret.
Men nu orkar jag itne tjaffsa mer om det, för imorgon är det fredag, och inte vilken fredag som helst.=)
Det är Bollnäsfredag =)
Imorgon åker jag och Öhman med Woxxa hem till honom i Bollnäs för Festival och tvådagars helröjj! Jag har packat väskan ikväll och laddat upp humöret, det enda som saknas nu är att jobba av sista dagen! Sitter och funderar på vilket lasso jag ska ta med också, antingen blir det lilla snaran för lammjakt, eller så tar jag stora linan och går på noshörningsjakt. Jag har en känsla av att det är mycket storvilt i Bollnäs. Men samtidigt inte. Med tanke på hur GROTESKT äckligt fil dom har så kan jag inte tänka mig att tjejerna där äter så mycket. Dom har dessutom Sveriges äckligaste korv och jag räknar med att gå ner 4 kg i helgenför det finns inte nåt annat än Bollnästillverkat där. Jag och Danne sa att vi skulle köpa varsin rymddräkt och grilltång, så vi slipper andas in luften eller röra i någon Bollnässmittad. USCH! Woxxa du vet att jag inte har nåt emot dig.... Men din hemstad saknar värde och borde skeppas bort till nån öde ö vid Sydpolen och alla som bor kvar ska tvingas ha Borats mankini oavsett kön och det enda dom får äta är fryst Bollnäsfil.
Jag ska skriva ett brev till statsministern och fråga om det finns någon möjlighet att genomföra detta inom en snar framtid, samt erbjuda mig att volontärarbeta med bilningen för att få lös allt från marken!
Nu sitter jag och laddar ner lite musik i mobilen så jag kan mysa hela helgen för dom lär ju inte ha CDspelare i Bollnäs.
SATAN vad jag htar Bollnäs. Jag skulle hellre födas under en gaffeltruck än på Bollnäs sjukhus!
Jag hoppas alla förstår att vi åker till Bollnäs för att vi måste, inte för att vi vill!
Woxxa har en hållhake på oss som jag inte kan avslöjja, men den är alltså nog kraftig för att få dit oss, trots ovanstående uppfattning om staden.
Det luktar säkert illa där också, fullt med skit på gatorna och folk bor i kartonger.

Nu ska jag ta och borsa tänderna och lägga mig så jag är pigg och fräsch till imorgon, det kan bli en lång dag =)
Dröm sött allihopa, kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0