God afton!

Sådär, nu känns det lite bättre. Personligt repsrek i bänk och ett riktigt fint bröstpass, och vips kan man leva igen! Tror det frisyrens förtjänst till 99%. När jag är rakad så känner jag att det är jag och vikten. Jag går in i ett mörkt rum iförd en rosa mankini, och sen dansar jag med vikten. Musiken och människorna på gymmet försvinner och jag känner att allt jag vill är att älska med vikten.
Men det är inte därför jag sitter här igen! Jag ska ju berätta om helgens bravader;
Det började med att Daniel och Daniel stod med motorn redo i fredags när jag kom från jobbet, kastade in mig i lägenheten och duschade mig. Sen packade dom min väska, rakade mig och kysste mig farväl.... Och sen for vi, typ 15.15, 15 minuter efter min hemkomst.. Det är ett rätt bra rekord, och då ska tilläggas att jag fick med mig allt jag behövde, utom solbrillor! Men det trodde jag inte att jag skulle behöva på förhand, för solen har inte lystt i Bollnäs sedan brännbollsyran 1978. Så det var ju lite passande/typsikt att den skulle göra det när vi åkte ner 20 år senare. Vi kom i alla fall fram runt sju och fick träffa mamma pappa Stock, innan vi duschade och satte oss till bords. Åt ruskigt god mat (inget var från Bollnäs) och drack gott. Lite för gott skulle det visa sig till slut. För innan vi gick därifrån så hade vi sjungit mellan 8-10 låtar ur ett Allsångshäfte för Woxxis föräldrar, som tur var så gillade dom det och sjöng med korta studner. (dom drack också lite) Det var kaffedrinkar, lakritspuckar, vin, sprit, öl och cider i en häääärlig blanding! Vi gick i alla fall ner på Folkets Park området och rockade loss till "Midnight Express", ett coverband som ÖMÖJLIGT kan vara från Bollnäs för dom var riktigt grymma!
Partandet var på den nivån att jag köpte basisten i bandet för 20 kr, och blev lovad att jag skulle få klä in honom i bacon senare på kvällen när vi var själva. Vilket som tur var aldrig inträffade, för jag hade nog aldrig bangat! Vi var hemma efter mycket trassel vid fyra, då hade vi hunnit besöka ebn stängd pizzeria, Max samt Statoil i jakten på fyllekäk.
Lördagen vaknade vi runt halv tio, och det kändes som nån hade kört gaffeltruck på mitt huvud medan jag sov. Trots att jag fick ligga ostört, egen säng osv. Det var en ganska viktig kluns som ägde rum klockan fyra på den nattten, eller vad säger ni Sked 1 och Sked 2? HAHAHAHAHAHAHAHHAHA
Mina kära vänner, eller gaylords som dom också är, sov tillsammans i en 90`s säng hahahaha =)
 "Du såg ut som ett kryssningsfartyg" var det första dom sa när jag vaknade, smått bittra. Bara för att jag låg utbredd och njöt av att vara ensam i min säng.. Rätt nice!  =)
Sen när vi kom upp så hade mamma Ål dukat upp hotellfrukost a´la Grand Hotel och det kändes plötsligt lite bättre. Bättre blev det sedan av att Daniel Öhman åt BOLLNÄSFIL!!!!!!!!!!!!!!! (två morgnar i rad) Det är mellan oss inte okej, för vi hatar allt som kommer från Bollnäs, utom Woxxa själv då. Honom tycker vi inte om. Eller jo det gör vi, men vi vill honom illa till och från. Eller vi, jag vill honom illa ibland. Eller inte seriöst men lite grann. Jag vill sitta på en stege med en korvbit och ha honom nedanför mig som en liten hund och locka honom, men just när han ska ta korvbiten så rycker jag undan den. Eller typ sitta med en frigolitbit när han ska sova och gnida den mot en tallrik elelr nåt så han blir irriterad, sen när han ska försöka fånga mig så har jag spännt upp en lina i taket och flyger upp dit och gömmer mig i ett hörn som en jätteliten spindelfluga.
haha nu spårade det ur lite, back to the story:
Vi hade just ätit frukost, molnen låg tunga över dystra Bollnäs. Moraklockan tickade i köket, den visade 11.45 och det var dags att ge sig av. Vi gick ner på stan och in på Pepes, där jag köpte en tröja och en T-shirt och därmed blev deras största kund genom tiderna. Folket hyllade mig och la ut palmblad framför mina fötter och försökte kyssa mig medan jag gick.
Så vi flydde hem igen, efter en kort titt på brännbollsyran där Kapten Cocos regerade!!! Hans lag hade byggt ett skepp på hjul som dom kom rullande till match med, iförda sjörövarutstyrsel =)
Aja, hem och på m ed badbyxorna, sen iväg till Hopptornet där 3, 5, 7 och 10 m fanns att tillgå. jag och Danne hoppade av alltihop i en ruskig fart och adrenalinet pumpade. Men Daniel stod kvar på marken... Lilla Woxxa är höjdrädd! Vi hade ett vad om just det, skulle han hoppa från 5:ans så skulle jag raka till en Tin Tin frisyr och behålla den i 24 timmar... Men han bangade hahahahaha =)
Sen på kvällen så chillade vi lite i solen, grillade med familjen och började varva upp igen. Och den här gången blev det inte lindrigt, vi snackar svart bälte i karate!!! Kan tyvärr itne gå in på vad som hände, för jag vet inte vilken ålder det är på alla mina bloggläsare men jag lovar att det var något utöver det vanliga!
Vi kan ta en liten barnvänlig förresten! På väg hem den kvällen, efter röj med Midnight Express igen, träffade jag och Danne "Roffe". Vi stötte på honom ungefär halvvägs hem på en parkering och han var så söt. Roffe är en igelkott. Han var helt enkelt så söt att jag bara var tvungen att klappa honom! Vilet inte är så smart. Man kan ju stryka en igelkott om man är lite försiktig, men att klappa är inte att rekomendera!!!
Roffe stack mig i fingret och tog sedan till flykten haha =) Kan vara något jag inbillade mig, men jag tror att han körde en hit and run på fullaste allvar! Det var riktigt roligt, med tanke på att Öhman blev stungen av ett bi på förfesten.... Snacka om djurvänner haha =)
När vi kom hem sedan så blev det nattamat, och sedan däck igen. Woxxa somnade i hängmattan på nedre planet......waisted!
Sen på söndagen så tog vi det lugnt, såg en rulle och åt =)

Det var en rätt bra beskrivning av helgen, ska se om jag lyckas lägga in nån utav filmerna från kvällen (nån som vet hur man gör får gärna höra av sig) annars så kommer det lite bilder här nedanför =)

End of story!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0