Nåt slags rekord

Hej hopp! Har just kommit hem från "Tebexkvällen", det vill säga en heldags mys med några muppar från gamla firman. Dagen började med färd in till Sthlm för middag, sedan bio. Efter det åkte vi hem till Majsan och lirade Nintendo Wiie...jag ägde i både Tennis och Bowling =)
Middagen åt vi vår vana trogen på "Mongolian", kinesisk resturang med en oslagbar buffé. Och det är här som det magiska händer, runt klockan 16.30! Jag brukar alltid ta tre portioner, oavsett om jag är hungrig eller inte och sedan efterrätt på det. Men det är tydligen inte bra att bestämma sig innan man börjat äta, hur mycket man ska äta. För jag har fortfarande köttsvettningar. Magen gör ont och jag vill inget annat än föda ett barn. Men det går inte... Får försöka lägga mig och hoppas att en kalkon dyker upp imorgon bitti =) Det var i alla fall ruskigt gott och det är värt varenda sekund av magont fram tills nu...OM jag kan sova...annars tar jag löpningen till resturangen och våldtar kockarna som serverade mig trots att jag rullade dit sista vändan. Och på tal om kineser, varför kan dom inte säga R? Ska det vara så svårt? Jag undrar om dom kanske tror att R är L. Att alla kineser som pratar svenska har lärt sig fel. Det kanske finns nån gammal kinesisk/japansk bibel som talal om det noldiska splåket. Hul lika och lättlådiga alla människol äl. Det tåls att fundera på, men jag tror att jag är något på spåret i alla fall!
När jag sedan ätit klart kom jag å tänka på en annan sak, jag var nämligen inte sugen på att gå. Eller röra mig över huvud taget. Så jag satt å funderade på hur DJÄÄÄVUSLKT skönt det skulle vara, OM det klassiska " bär du mig så bär jag dig" fungerade. Förstår ni hur sjukt skönt det skulle vara om man kom på ett sätt att göra det. Så praktiskt det skulle vara. Man skulle kunna bära varann över vatten drag, så slapp man alla broar till exempel. Vi skulle spara in massor av pengar på både det ena och det andra, för att inte tala om hur vänliga vi skulle va mot varann! så där lägger jag min röst, forska fram ett universalbärmedel!
Sedan var jag i alla fall tvungen att gå till bion, där vi såg "I am a legend" med Will Smith. Och den var riktigt bra. Eller jag är inte så fascinerad av själva filmen i sig, utan mer av Will. Han spelar i princip den enda rollen i filmen i 2 timmar, och håller det intressant hela vägen! Han för dialoger med sig själv osv osv, och inte en enda gång känns filmen tråkigt. Riktigt imponerande! Bob Marley blir lite hyllad i filmen också, tydligen var han lite mer än bara en pundare. Så jag kanske återkommer med lite forskningsresultat =) Jaa jag åt popcorn och godis och drack cola trots att jag var för mätt. Man går liksom över en gräns. Jag skulle kunna äta nåt gott nu, trots att det gör ont. MAT!
Sedan bar det av hem till Norrtälje och Majsan och Andreas och lite tv-spel, jag behöver väl inte säga det en gång till....men jag gär det ändå. Jag kissade på dom i både Tennis och Bowling, bästa serien var 203 poäng =) Andra gången jag spelade.... Hyffsat skönt!
Nu ska jag lägga mig och sova innan solen går upp. Då är det nämligen gymdags. FAN så bra det känns med en heelt vit helg! :D
Dröm sött


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0